حذف رانت و فساد از بازار فولاد با عرضه در بورس کالا

حذف رانت و فساد از بازار فولاد با عرضه در بورس کالا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بورس کالای ایران می‌تواند در شفاف‌سازی و سلامت اقتصادی کشور و جلوگیری از رانت و فساد نقش مهمی ایفا کند، بنابراین عرضه محصولات صنایع مختلف به ویژه فولاد در بورس کالای ایران هم به نفع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده است.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان به سابقه عرضه فولاد در بورس کالا و نقش آن در حذف رانت و افزایش شفافیت معاملات این صنعت اشاره کرد و گفت: محصولات فولادی از سال ۱۳۸۲ در بورس کالای ایران عرضه شده و بحث بورس کالا و به‌طور کلی فعالیت همه بورس‌ها یکی از محورهای اساسی است که می‌تواند در شفاف‌سازی و سلامت اقتصادی کشور و جلوگیری از رانت و فساد در کشور نقش مهمی ایفا کند.

 

وی افزود: بنابراین با توجه به مزیت‌هایی که در این بورس وجود دارد، عرضه محصولات صنایع مختلف به ویژه فولاد در بورس کالای ایران هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف‌کننده است. کرباسیان عنوان کرد: بنده افتخار می‌کنم که شخصا در راه‌اندازی بورس کالای ایران حضور داشته و پس از آن، طی سال‌هایی که در سمت معاونت وزیر امور اقتصادی و دارایی حضور داشتم برای عرضه کالاهای مختلف در این بورس تلاش کردم.

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه خوشبختانه حمایت از بازار سرمایه و به ویژه بورس کالا جزو سیاست‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی است، درخصوص نقش بورس کالا در توسعه و رونق‌بخشی به صنایع معدنی در کشور اظهار کرد: امیدوارم در راستای این سیاست‌ها و همکاری نزدیکی که در حوزه معدن و صنایع معدنی به ویژه حوزه فولاد و مس با بورس کالای ایران وجود دارد، به رونق‌بخشی این صنایع کمک کنیم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران