انفجار مرگبار در معادن دو شرکت بزرگ تولیدکننده سنگ‌آهن

صعود اندک سنگ‌آهن در پی انفجار در 2 معدن

صعود اندک سنگ‌آهن در پی انفجار در 2 معدن

قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی اندکی افزایش یافت. این افزایش قیمت ناشی از افزایش خرید کارخانه‌های فولاد در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده دنیا و انفجار مرگبار در معادن دو شرکت بزرگ تولیدکننده سنگ‌آهن بود.

 

به گزارش استیل پدیا، پس از اینکه کارخانه‌های فولاد اقدام به کندکردن کاهش تولیدات خود به منظور بهبود قیمت کردند،‌ قیمت مواد تشکیل‌ دهنده فولاد اندکی افزایش یافت. وقوع بهمنی از گل و توفان در معدن سامارکو که در مالکیت مشترک بی‌اچ‌پی و والی بوده است باعث اختلال در حمل‌ونقل دریایی سنگ‌آهن شده و شرکت بی‌اچ‌پی را مجبور کرده تا تولید سال 2016 خود را از این دومعدن کاهش دهد.

 

از پیش انتظار می‌رفت که کارخانه‌های فولادسازی به دلیل زیان‌دهی، افت قیمت و کمبود نقدینگی، میزان تولیدات خود را کاهش دهند. اتفاقاتی که منجر به کاهش تمایل برای مواد خام شده و قیمت سنگ‌آهن را به کمترین مقدار 4 ماهه اخیر خود رسانده بود. با این وجود، تحلیلگران انتظار دارند که کاهش شدید تولید و تعطیلی برخی معادن باعث توقف روند نزولی قیمت سنگ‌آهن و کمک به کاهش فشار بر کارخانه‌های فولاد شود.

 

یو یانگ، تحلیلگر بازار شنین و وانگو در شانگهای گفت:‌ این رشد ضعیف اخیر در قیمت فولاد باعث شده تا برخی کارخانه‌ها از سرعت کاهش تولید خود بکاهند. این تحلیلگر انتظار دارد که قیمت سنگ‌آهن با یک روند محدود صعودی در هفته‌های آینده شروع به نوسان کند.

 

در این روز هر تن سنگ‌آهن تحویل فوری به بندر تیانجین چین با رشدی 6/ 0 درصدی 47 دلار و 70 سنت معامله شد. این دومین رشد این کالا در هفت روز اخیر بود؛ ولی هنوز در نزدیکی کمترین مقدار خود از 8 جولای معامله می‌شود.

 

سنگ‌آهن تحویل ژانویه در بورس کالای دالیان نیز با رشدی 3/ 0 درصدی 348 یوآن (54 دلار و73 سنت) به ازای هر تن معامله شد. هر تن میلگرد تحویل در ماه مه ‌نیز در بازار معاملات شانگهای همچنان در محدوده 1800 یوآن معامله می‌شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران