معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت خبر داد

واگذاری 290 هزار کیلومترمربع از پهنه‌های اکتشافی

واگذاری 290 هزار کیلومترمربع از پهنه‌های اکتشافی

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: مطابق برنامه واگذاری پهنه‌های اکتشافی تاکنون 290 هزار کیلومتر مربع توسط این وزارتخانه واگذار شده که بیش از 190 هزار کیلومترمربع در اختیار سازمان های ایمیدرو و زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور قرار گرفت.

 

جعفر سرقینی افزود: براساس برنامه واگذاری پهنه‌های اکتشافی از یکصد پهنه اکتشافی موجود در کشور با مساحت 360 هزار کیلومتر مربع، تعداد 58 پهنه اکتشافی به وسعت 290 هزار کیلومترمربع تاکنون واگذار شده است.

 

او اضافه کرد: علاوه براین از بین 58 پهنه اکتشافی یادشده تعداد 21 پهنه اکتشافی به وسعت 186 هزار کیلومتر مربع به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و سه پهنه به وسعت پنج هزار و 300 کیلومترمربع به سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات اکتشافی واگذار شده است.

 

به گفته سرقینی، بقیه پهنه‌ها به تعداد 34 پهنه در مقیاس کوچکتر به بخش خصوصی واگذار شده و انتظار می رود در آینده بخش خصوصی بتواند بیشتر در این بخش فعال شود.

 

سرقینی اظهار داشت: بیشترین واگذاری پهنه‌های اکتشافی در استان‌های کرمان و زنجان هرکدام چهار پهنه استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان هریک سه پهنه و استان اصفهان دو پهنه اکتشافی واگذار شده است.

 

معاون امور معادن وصنایع معدنی تصریح کرد: واگذاری پهنه‌های اکتشافی معیار وزارت صنعت، معدن و تجارت کسب حداقل 200 امتیاز از حد نصاب 300 امتیاز فنی و مالی است.

 

براساس فعالیت‌های اکتشافی در کشور که عمر آن مربوط به بیش از چهار دهه قبل است، هفت درصد از مساحت ایران تحت پوشش قرار گرفت که 57 میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شد که از این رقم حدود 37 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران