کاهش قیمت میلگرد و مفتول کشورهای مشترک المنافع

کاهش قیمت میلگرد و مفتول کشورهای مشترک المنافع

قیمت های میلگرد و مفتول تولید ماه دسامبر کشورهای مشترک المنافع 15 تا 17 دلار کاهش داشته که بدنبال روند نزولی قیمت های قراضه و شمش در طول ماه اکتبر اتفاق افتاده است .

 

به گزارش استیل پدیا، ارزیابی های Platts نشان می دهد 16 دلار کاهش در قیمت های میلگرد و مفتول کشورهای مشترک المنافع بین 10 اکتبر تا 10 نوامبر تحت تأثیر قیمت های شمش و قراضه بوده است . در طول سه هفته از آغاز اکتبر قیمت قراضه 18 دلار کاهش داشته و به 170 دلار CFR ترکیه رسید . در عین حال شمش کشورهای مشترک المنافع 15 دلار ارزانتر شده و از 278 دلار در اوایل اکتبر به 263 دلار FOB دریای سیاه در اوایل نوامبر رسیده است .

 

گرچه قیمت های قراضه برای دو هفته از 22 اکتبر 20 دلار افزایش داشته ولی تقاضا برای محصولات طویل بسیار پائین است و احتمالاً مانع هرگونه افزایش قیمت میلگرد و مفتول می شود . روند افزایشی قیمت قراضه حداقل از کاهش بیشتر قیمت های محصولات طویل جلوگیری می کند .   

 

کمترین ارزیابی Platts برای میلگرد و مفتول 16 دلار کاهش را نشان می داد که 290 تا 300 دلار برای میلگرد و 300 تا 310 دلار FOB دریای سیاه برای مفتول بود . این سطحی است که تجار پیش بینی می کنند حداقل برای یک هفته ثابت بماند .

 

این سطح قیمت برای حفظ صادرات مناسب نیست بعنوان مثال حضور تولید کننده محصولات طویل  (BMZ) بعلت قیمت های پائین ، در بازار خاورمیانه کاهش یافته است و بجای آن در سال جاری واردات میلگرد مجارستان دو برابر شده و همینک مبادرت به ارسال محموله به کانادا کرده است . این کارخانه بعد از وضع قانون ضد دامپینگ در ترکیه برای میلگرد در اوایل سال 2015 اقدام به ارسال اولین محموله به کانادا نمود .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران