روزشمار بهبود در بازار فولاد

روزشمار بهبود در بازار فولاد

شواهد کلی از بازار فولاد نشان دهنده رشد گام به گام و مطلوب قیمت هاست که می‌تواند چهره این بازار را با محوریت شرق آسیا بهبود بخشد.

 

به گزارش استیل پدیا، رشد نسبی تقاضا و افزایش فعالیت‌های تجاری، رشد بهای سنگ‌آهن و زغال‌سنگ و امید به افزایش بیشتر تقاضا در کشورهای اسلامی را می‌توان از این قبیل موارد به شمار آورد.

 

رشد قیمت میلگرد در چین

به گزارش پایگاه خبری فولاد ایران رشد قیمت در بازارهای فیوچرز و افزایش قیمت بیلت در بازار داخلی چین قیمت میلگرد را در این کشور صعودی کرده است. تمایل به خرید نیز بالا رفته است، البته از آنجایی که فصل رکود تقاضاست فعالان بازار تردید دارند روند صعودی با این قدرت ادامه داشته باشد.در نقاط مختلف چین قیمت میلگرد در بازار نقدی 3 تا 9 دلار در هر تن بالا رفته و 503 تا 521 دلار شده است. بیلت نیز در بازار داخلی 3 دلار رشد روزانه داشته و 474 دلار در هر تن درب کارخانه با 17درصد مالیات بر ارزش افزوده شده است.

 

بازار واردات بیلت جنوب شرق آسیا فعال شد

روزهای اخیر قیمت بیلت در بازار واردات جنوب شرق آسیا رشد خوبی داشته است چرا که خریداران فیلیپینی پس از چند هفته غیبت خرید‌های خوبی داشتند. معاملات اخیر اغلب در حدود 435 دلار در هر تن سی اف آر بوده است. فیلیپین از هند یک محموله بیلت در 435 دلار خرید. بازار داخلی چین رونق دارد و عملا بازار صادرات آن فعالیت زیادی ندارد. وقتی چین بیلت صادراتی پیشنهاد نمی‌دهد، مشخص است بازار رونق دارد. متوسط قیمت بیلت وارداتی در بازار جنوب شرق آسیا 415 تا 423 دلار در هر تن سی اف آر شده است.

 

بازار ورق چین رو به بالا

برای سومین بار در یک هفته قیمت ورق گرم صادراتی چین بالا رفته، چرا‌که قیمت در بازار داخلی نیز افزایشی است. متوسط قیمت متال بولتن برای ورق گرم صادراتی چین 5 تا 10دلار نسبت به هفته قبل بالا رفته و 450 تا 460 دلار در هر تن فوب است. پس از افزایش قیمت هفته قبل فعالیت بازار صادرات ورق چین خیلی کم شد، معاملاتی در تناژ محدود در 450 تا 455 دلار در هر تن فوب شنیده شده است.چند هفته اخیر جو بازار داخلی ورق چین بهبود چشمگیری داشته، چرا‌که موجودی بازار با سرعت بیشتر کاهش یافت، در نتیجه کارخانه‌های زیادی صادرات را کم کردند چون بازار داخلی سوددهی بهتری برایشان دارد.

 

آرامش نسبی در بازار ورق ترکیه

روزهای گذشته تقاضای ورق در بازار داخلی ترکیه مطلوب بوده، ولی در بازار صادرات آن ضعیف بوده است. در بازار داخلی ورق گرم در 485 تا 495 دلار در هر تن درب کارخانه فروخته شد و قیمت پیشنهادی اولیه 490 تا 495 دلار بود. ورق سرد نیز 590 تا 600 دلار است. ضمنا ورق گرم صادراتی ترکیه 470 تا 480 دلار در هر تن فوب است، ولی اروپایی‌ها به دنبال خرید در 450 تا 460 دلار هستند.

 

تقاضای جهانی فولاد امسال 3 درصد بالا می‌رود

موسسه بانکی مورگان استنلی در جدیدترین گزارش فصلی خود پیش بینی کرده تقاضای جهانی فولاد امسال تا 3 درصد بالا رفته و به یک میلیارد و 600 میلیون تن برسد و سال 2018 نیز رشد یک درصدی خواهد داشت و به 62/ 1 میلیارد تن افزایش می‌یابد.همچنین میزان تولید جهانی فولاد سال جاری 3 درصد بالا می‌رود و به 65/ 1 میلیارد تن می‌رسد و برای سال آینده نیز رشد یک درصدی خواهد داشت و به 67/ 1 میلیارد تن می‌رسد.

 

میانگین نرخ بهره‌وری صنایع فولاد جهان امسال 86 درصد برآورد شده که 11 درصد از سال 2016 بالاتر است و سال آینده نیز به 89 درصد می‌رسد.مورگان استنلی برآورد کرده امسال میانگین قیمت فولاد در چین 440 دلار در هر تن و در اروپا و آمریکا به ترتیب 539 و 657 دلار باشد. سال 2018 طبق پیش‌بینی‌ها قیمت فولاد چین به 470 دلار می‌رسد، ولی در اروپا به 455 دلار تنزل خواهد داشت. در آمریکا نیز سال آینده قیمت فولاد تا 22 دلار ارزان‌تر شده به 635 دلار خواهد رسید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران