انجمن سنگ آهن زنجان کاملاً قانونی است

انجمن سنگ آهن زنجان کاملاً قانونی است

اتاق زنجان براساس مجوز ۵۵۵۷/۴۳/ص اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مبنی بر تاسیس و ثبت شعبه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در زنجان و با توجه به وفور معادن سنگ آهن در این استان و به درخواست جمعی از فعالان معدنی، در جهت حمایت، ساماندهی و توسعه این بخش اقدام به تشکیل انجمن سنگ آهن زنجان کرد.

 

استان ها مستقل کار کنند

 

به گزارش استیل پدیا، کریم منصوری صاحب معادن سنگ آهن سلمان کندی، چنگوری و گوزلدره، با بیان اینکه بهتر است انجمن سنگ آهن اتاق ایران اجازه دهد استانها مستقل کار کنند گفت: بر اساس دعوت اتاق زنجان در جلسه شرکت نمودیم یک یک افراد حاضر در جلسه که از معدن کاران و معدن داران فعال استان بودند احراز هویت شدند با ارائه مدرک و سند آمادگی خود را اعلام نمودند که نهایتاً این جلسه در صحت و سلامت برگزار گردید و با رای گیری به اتمام رسید.

 

منصوری ادامه داد: اینکه در برخی از خبرها آورده شده که این جلسه فاقد وجاهت قانونی بوده است! تنها این سئوال مطرح می شود که علت برگزاری این جلسه چه بوده و افراد حاضر، در این جلسه چه می خواستند؟!

 

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم دوستانی که جوسازی می کنند و به دنبال سنگ اندازی و ایجاد تنش هستند بهتر است دست از شیطنت بردارند گفت: این سیستم باید راه اندازی شود تا مشکلات موجود خصوصاً در بخش سنگ آهن که نیاز به همکاری و همفکری بیشتری دارد، بررسی و رفع شود. وی همچنین در خصوص مخالفت و عدم حضور نماینده از انجمن سنگ اهن ایران با ابراز تاسف از امر پیش آمده اظهار داشت: بهتر است انجمن سنگ آهن ایران اجازه دهد استانها کار و فعالیت خود را مستقل انجام دهند که البته به حول و قوه الهی و به همت رئیس محترم اتاق زنجان این جلسه در آرامش برگزار و به سرانجام رسید.

 

تشکیل انجمن سنگ آهن، کار پسندیده ای است

 

عبدالمجید امیری صاحب معدن سنگ آهن شاه بلاغی با اشاره به اینکه دلیل حضور ما در معدن و تحمل سختی های این کار تنها از آن جهت است که دغدغه مردم و استانمان را داریم و معدن را مکان مقدسی می دانیم گفت: اقدام اتاق زنجان جهت تشکیل انجمن سنگ آهن کار پسندیده ای است چرا که ما معتقدیم در اجتماع پیروز می شویم یعنی به دنبال تشکیل اینگونه انجمن ها و قطعاً حمایت هایی که از اعضا و زیرمجموعه خود خواهد داشت، از پراکندگی ها جلوگیری و تمام تجارب، اطلاعات و اخبار مربوط به سهولت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

امیری با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که انجمن سنگ آهن ایران به عنوان یک کل و ماجزئی از آن هستیم ،خواستار پیگیری عدم حضور نماینده انجمن ایران گردید و افزود: این حق ماست که بدانیم ایراد کار ما کجاست؟ آیا از ما خلافی سر زده است؟ دلیل این مخالفت چه بوده است؟ ایشان همچنین پیشنهاد نمود در یک جلسه دوستی با اتاق ایران به این امر رسیدگی گردد تا از ایجاد به اصطلاح جبهه دوم و فضاهای مسموم جلوگیری گردد چرا که در  این صورت به دنبال تخریب انجمن از سوی عده ای سود جو، اینگونه انجمن ها پا نخواهد گرفت؟

 

برای پایداری انجمن سنگ آهن زنجان تلاش خواهیم کرد

 

جبار حواریون بهره بردارسنگ آهن قینرجه ضمن اینکه اقدام اتاق را از تشکیل این انجمن مثبت ارزیابی نمود عنوان کرد: عدم حضور نماینده انجمن سنگ آهن ایران نوعی بی احترامی به جمع فعالان معدنی استان تلقی می شود و اعلام مخالفت آنها درست نبوده است و باید به حضور بهره برداران و صاحبان کلیه ی معادن اعم از کوچک و بزرگ در این جلسه احترام می گذاشتند.

 

برگزاری انجمن سنگ آهن زنجان کاملاً قانونی است

 

رضا جباری نماینده سنگ آهن جلیل آباد و مدیر شرکت زمین پویش نیز برگزاری انجمن سنگ آهن زنجان را کاملاً قانونی دانست و گفت: اتاق زنجان تمام مراحل تشکیل انجمن را با دادن فراخوان و آگهی به صورت قانونی دنبال نمود و ادامه این جلسه تصمیم جمعی بود تعداد حاضرین به حد نصاب رسید اکثریت قریب به اتفاق موافق برگزاری جلسه بدون حضور نماینده از انجمن ایران شدند . این در حالی است که طبق قانون باید نماینده حضور پیدا می کرد. جباری تصریح کرد: آهنی ها عمدتاً زنجانی هستند و با توجه به اینکه از دردسرها و مشکلات کارشان تنها خودشان مطلع هستند پس در نتیجه می توانند به صورت مستقل و تعامل با یکدیگر کار کنند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران