آرامش در بازارهای فولاد کشورهای سی‌آی‌اس

آرامش در بازارهای فولاد کشورهای سی‌آی‌اس

فرارسیدن ماه رمضان موجب شده تا بازارهای مصرف مواد اولیه و محصولات میانی در کشورهای سی‌آی‌اس یا همان کشورهای مشترک‌المنافع در شوروی‌سابق به سمت آرامشی نگران‌کننده پیش برود تا جایی‌که ممکن است رکودی جدید را در این بازار ایجاد کند.

 

قراضه سی‌آی‌اس در سکوت

به گزارش استیل پدیا، در بازار صادرات قراضه سی‌آی‌اس فعالیت چندانی دیده نمی‌شود و اخیرا معامله با ترکیه در قیمتی با‌ثبات بسته شد. در خاور دور قیمت‌ها بالا رفت ولی خرید‌ها زیاد نیست.قراضه آ3 سی‌آی‌اس در ترکیه 272 دلار در هر تن سی‌اف‌آرمعادل 246 تا 247 دلار در هر تن فوب و ثابت است. قراضه آ3 اوکراین نیز 262 دلار در هر تن سی‌اف‌آر ترکیه شنیده شده است.

 

از طرفی عرضه‌کننده‌های سی‌آی‌اس سعی کرده‌اند در خاور دور قیمت را بالا ببرند و دو معامله قراضه آ3 در 259 دلار در هر تن سی اف آر کره جنوبی بسته شد. یک محموله دیگر در 265 تا 267 دلار هر تن سی‌اف‌آر نیز شنیده شده است.اواخر ماه‌جاری فعالیت زیادی در بازار صادرات بیلت سی‌آی‌اس دیده نشده و عرضه‌کننده‌ها که بخش اعظم تولید ژوئن را پیش‌فروش کرده‌اند، قیمت‌ها را بالا نگه داشتند.

 

قیمت فعلی بیلت سی‌آی‌اس 390 تا 400 دلار در هر تن فوب می‌باشد، در حالی‌که هفته قبل 390 تا 395 دلار بود. برخی از عرضه‌کننده‌ها به فکر 400 تا 405 دلار هم هستند ولی فعلا قیمت بالاتر از 395 تا 400 دلار در هر تن فوب مورد قبول واقع نشده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار قراضه آهن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران