تامین تسهیلات 11 طرح فولادی از سوی بانک صنعت و معدن

تامین تسهیلات 11 طرح فولادی از سوی بانک صنعت و معدن

با به بهره‏ برداری رسیدن ١١ طرح جاری فولادی كه با تسهیلات بانك صنعت و معدن در حال اجرا هستند، برای ٧ هزار و ٣٤٠ نفر در كشور اشتغال ایجاد می‏ شود.

 

به گزارش استیل پدیا، طرح‏ های یاد شده شامل «فولاد روهینا جنوب دردزفول»، «فولاد مادكوش هرمزگان»، «ذوب‏آهن پاسارگاد فارس»، «ذوب‏آهن ازنا لرستان»، «فولاد میانه آذربایجان شرقی»، «فولاد سپید دشت چهارمحال و بختیاری»، «فولاد قائنات خراسان جنوبی»، «فولاد سبزوار خراسان رضوی»، «فولاد شادگان خوزستان»، «فولاد نی‌ریز فارس» و «فولاد بافت كرمان» هستند.

 

شركت «فولاد» و «آهن ارفع» در اردكان یزد با ١٩٤ میلیون یورو تسهیلات بانك صنعت و معدن در استان یزد به بهره‏ برداری رسیده و ٨١٧ شغل مستقیم ایجاد كرده است. این در حالی است که تصویب ١٥٣ میلیون یورو تسهیلات برای احداث «فولاد مكران» در چابهار سیستان و بلوچستان با ٥٠٠ نفر اشتغال‏زایی مستقیم، مجموع تسهیلات تخصیص یافته بانك صنعت و معدن را برای افزایش ظرفیت فولاد در كشور، به ٣ میلیارد یورو و مجموع اشتغال حاصل از آن را به ٨ هزار و ٦٥٠ نفر می‏ رساند.

 

٥٠درصد از ظرفیت تولید فعلی فولاد كشور كه بالغ بر ١٧ میلیون تن است، در دوران دولت تدبیر و امید از سوی بانك صنعت و معدن به‏ عنوان بانك توسعه‏ ای و تخصصی بخش صنعت و معدن كشور تامین مالی ارزی شده و به این ‏وسیله طی سه سال آینده تولید فولاد كشور از رقم ٢٥ میلیون تن در سال عبور خواهد كرد و سهم ایران را از تولید جهانی فولاد از یک درصد به یک و نیم درصد افزایش خواهد داد كه منجر به ارتقای جایگاه ایران از رتبه ١٤ به ١١ خواهد شد. همچنین در خبر دیگری که منتشر شد، مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد که با بهره‏برداری از ٢٤ طرح صنعتی با تسهیلات بانک صنعت و معدن در استان خوزستان، ٥ هزار شغل مستقیم ایجاد می‏شود.

علی اشرف افخمی، مديرعامل بانك صنعت و معدن نیز در دیدار با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، ضمن اشاره به طرح‏های در دست اجرای بانک صنعت ومعدن در این استان گفت: امیدواریم بانک صنعت و معدن با ظرفیت تخصصی و قابلیت اثرگذاری بالای خود، موجب گسترش استقلال، رفاه، امنیت و فعال شدن و بهبود بیش از پیش فضای کسب‏و‏کار در استان خوزستان شود.  در این دیدار استاندار خوزستان گفت: بانك صنعت و معدن با تامین مالی طرح‏های بزرگ صنعتی نظیر «نیروگاه بهبهان»، «فولاد شادگان»، «پتروشیمی مسجد سلیمان»، «فولاد روهینا» و «آریا استیل الوند» نقش موثری در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال در استان خوزستان داشته است.

 

وی تصریح كرد: «فولاد روهینا» در دزفول و «پتروشیمی» در مسجد سلیمان در رفع محرومیت از این دو شهر تاثیرگذار بوده‏اند و این دو مجموعه صنعتی با ایجاد یك هزار و ١٤٥ شغل، چهره منطقه را متحول خواهند ساخت. شریعتی افزود: امیدواریم حمایت این بانك موجب افزایش توان تولید سیمان خوزستان در راستای گسترش صادرات این محصول به كشورهای حاشیه خلیج فارس شده و در نتیجه به استان خوزستان در تسریع روند توسعه اقتصادی كمك كند. 

شریعتی وجود منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، بیش از ٦٧٠ کیلومتر راه‏آهن، دو فرودگاه بین ‏المللی و فرودگاه‏های دیگر محلی را به‏ عنوان مزایای این استان صنعتی نام برده است و گفت: تمامی شهرستان‏ های استان دارای شهرک صنعتی فعال هستند و ٢٢ شهرک صنعتی در خوزستان با دو هزار و ٤٠٠ هکتار مساحت استعداد مناسبی به این استان در مسیر توسعه بخشیده‏اند. صنایع كوچك و متوسط استان خوزستان حدود ٥٣٤ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید از بانك صنعت و معدن دریافت كرده ‏اند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران