ساخت کارخانه جدید پلت در ایران

ساخت کارخانه جدید پلت در ایران

براساس یافته های Platts از ایمیدور (سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی ایران) این کشور در حال ساخت یک کارخانه پلت با ظرفیت سالانه 5 میلیون تن در بافق واقع در جنوب شرق یزد در مرکز ایران می باشد . این پروژه جدید سه چاهون (Se Chahoon) نام دارد و وابسته به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران است .

 

به گزارش استیل پدیا، یک شرکت چینی پیمانکار سابق این پروژه بود که توسط دولت ایران برای ساخت کارخانه انتخاب شده بود اما در حال حاضر کوبه استیل ژاپن (Kobe Steel) جایگزین آن شده زیرا چینی ها تأخیر داشتند .

 

یک مدیر اجرائی در ایران توضیح داد : شرکت کوبه استیل پروژه های مشابه این را در ایران و دیگر کشورها اجرا کرده است . او افزود : پروژه های بزرگتر از این توسط شرکت ژاپنی در ایران ، بحرین ، عمان ، ژاپن و ونزوئلا انجام شده است .

 

این مدیر عنوان کرد : پیش بینی شده در حدود 122 میلیون یورو در این پروژه سرمایه گذاری شود . شرکت کوبه استیل متخصص ساخت کوره پلت چرخشی است و قبلاً چنین کارخانه ای را با ظرفیت تولید سالانه 4 میلیون تن در اردکان یزد ساخته است .

 

یک کارشناس فولاد به Platts گفت : تقاضای پلت در ایران در حال افزایش است بخصوص از زمانی که بسیاری از نمونه های جدید تولید با روش احیای مستقیم در حال ساخت است و البته برخی از آنها تکمیل شده است . تا پایان سال جاری خورشیدی یعنی در حدود مارس 2016 ، حداقل دو کارخانه آهن اسفنجی تولید خود را آغاز خواهند نمود .

 

این کارشناس فولاد افزود : بدلیل کمبود پلت داخلی ، ایران اخیراً واردات پلت از هند را بطور جدی مد نظر قرار داده است و کنستانتره سنگ آهن ایران توسط کارخانه های هند به پلت تبدیل می شود .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران