واردات سنگ آهن چین به حداکثر رسید

واردات سنگ آهن چین به حداکثر رسید

در میان افزایش حجم محموله های صادراتی استرالیا و برزیل، و از سوی دیگر میل به افزایش حجم ذخایر سنگ آهن در کارخانه های فولاد چین، واردات سنگ آهن این کشور به بیشترین حد خود در سال 2015 رسید.

 

اطلاعات دریافتی از گمرک چین نشان میدهد حجم محموله های سنگ آهن دریافتی در ماه جولای 86.1 میلیون تن بود در حالیکه در ماه ژوئن 74.96 میلیون تن و در ماه جولای سال 2014، برابر 82.52 میلیون تن بوده است. حجم کل واردات در 7 ماه اول سال 2015، برابر 539 میلیون تن اعلام شده است که تغییر کمی نسبت به سال قبل داشته است.

 
قیمت سنگ آهن در اوایل ماه جولای به کمترین حد 6 سال اخیر رسید؛ پس از آن سرمایه گذاران دریافتند که حجم ذخیره سنگ آهن در بنادر چین، به کمترین حد خود در 19 سال گذشته رسیده است.

 

سنگ آهن با افزایش قیمت روبرو شد و افزایش تا حدی ادامه یافت که این ماده معدنی، وارد بازار گاو نر شد (Bull Market- بازاری که در آن افزایش قیمت بیش از 20 درصد باشد). در ماه ژوئن، صادرات از استرالیا و برزیل، که بزرگترین صادرکنندگان سنگ آهن در جهان هستند، افزایش یافت. زیرا شرکتهای ریوتینتو (Rio Tinto Group) و ویل اس آ (Vale SA) تولیدات خود را رشد دادند تا بتوانند با افزایش حجم تولید، قیمت تمام شده ی هر تن را پایین بیاورند.

 

روز پنجشنبه قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد در مقصد کینگداو، به میزان 0.7 درصد کاهش یافت و به رقم 56.40 دلار بر تن رسید. بنا بر پیش بینی گروه یو بی اس (UBS Group)، تولید کنندگان فولاد در چین پیش از آنکه برای حفظ کیفیت هوای پایتخت در جشن پیش رو، ناچار به کاهش تولید شوند، در مدت زمان باقیمانده تا مهلت اعلام شده از سوی دولت، تولیدات خود را افزایش داده و این موجب خواهد شد که قیمت سنگ آهن افزایش یابد.

 
در ماه ژوئن، استرالیا 67.9 میلیون تن سنگ آهن صادر کرد که از سال 1988 تا کنون بی سابقه بوده است. صادرات از برزیل نیز در ماه ژوئن به 32 میلیون تن افزایش یافت و این افزایش را در ماه جولای تا حد 34 میلیون تن، ادامه داد که بیشترین نرخ صادرات سنگ آهن در سال 2015 برای این کشور بوده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران