فولاد هرمزگان پایگاه صادراتی فولاد کشور می‌شود

فولاد هرمزگان پایگاه صادراتی فولاد کشور می‌شود

فولاد هرمزگان برای توسعه و تسهیل صادرات محصولاتش برنامه‌هایی از جمله ساخت اسکله اختصاصی را در دست اقدام دارد و در آینده پایگاه صادراتی فولاد کشور می‌شود.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از روابط‌عمومی ‌فولاد مبارکه، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان مزیت‌های صادراتی دارد این درحالی است که بسیاری از واحدها ندارند.فرزاد ارزانی به توسعه بازارهای صادراتی این شرکت اشاره کرد و افزود: چنانچه مشکل اسکله رفع شود، صادرات محصولات فولاد هرمزگان راحت‌تر انجام می‌شود، بنابراین در شرایط فعلی مشکل اسکله، یکی از مشکلات اصلی فولاد هرمزگان است.

 

وی تصریح کرد: زیرساخت، مشکل اکثر واحدهای صنعتی کل کشور است و محدود به هرمزگان نمی‌شود، اما به جهت روان‌سازی کارها در امر صادرات، با همکاری فولاد مبارکه به‌دنبال ایجاد اسکله اختصاصی در هرمزگان هستیم. هرچند که معتقدیم تمرکز شرکت‌ها در بحث توسعه زیرساخت بخشی از انرژی و پتانسیل واحدهای صنعتی را می‌گیرد.

 

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه پس از افزایش ظرفیتی که در این کارخانه برنامه‌ریزی شده، زنجیره ارزش فولاد با راه‌اندازی خط نوردی که برای شرکت پیش‌بینی شده تکمیل می‌شود، گفت: در نظر داریم فولاد هرمزگان را پایگاه صادراتی کشور کنیم.همچنین روابط‌عمومی ‌فولاد مبارکه در خبر دیگری اعلام کرد، واحد احیای مستقیم ۲ (شهید خرازی) ناحیه آهن‌سازی با تولید ۸ هزار و ۲۶۰ تن آهن اسفنجی در 21 فروردین ماه ۹۶ به رکورد جدیدی دست یافت.رئیس واحد گندله‌سازی، رکورد قبلی این واحد را مربوط به ۳۰ اسفندماه ۹۵ و به میزان ۸ هزار و ۱۳۰ تن اعلام کرد.

 

محمدرضا فتحی افزایش بهره‌وری و انگیزه نشاط کارکنان واحد، بهره‌گیری از کارکنان جوان و متعهد، انجام به موقع فعالیت‌های تعمیرات و نگهداری، تامین به موقع قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین رفع برخی نواقص پروژه و اجرای طرح‌های موثر در استفاده بهینه از ظرفیت تولید در قالب نظام‌های مشارکتی موجود را از جمله عوامل تاثیرگذار در ثبت این رکورد خواند.همچنین با همکاری کارشناسان شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و واحد اتوماسیون و ابزار دقیق شرکت فولاد مبارکه، سیستم‌های اندازه‌گیری آنلاین ضخامت ورق (گاماری) در خط تولید شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

بهمن چشفر، مدیر تکنولوژی شرکت ورق خودرو با بیان اینکه تجهیزات این دستگاه از زمان بهره‌برداری در این شرکت نصب بود، اما به علت وجود مشکلات نرم‌افزاری و عدم تامین منابع رادیواکتیو از سوی شرکت سازنده و وجود تحریم‌ها، قابل استفاده نبود، گفت: با توجه به ضرورت وجود این سیستم، خوشبختانه با همکاری و حمایت شرکت فولاد مبارکه و سایر اقدامات لازم از اواخر سال ۹۵، موفق به راه‌اندازی آن شدیم.

 

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این گونه تجهیزات در تحقق اهداف کیفی در تولید محصولات خودرویی نقش بسیار ارزنده‌ای دارد، اجرای این پروژه را گامی ‌مهم در راستای خودکفایی دانست.غلامرضا امینی کارشناس واحد تکنولوژی شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری درخصوص مزیت‌های نصب و راه‌اندازی این سیستم گفت: استفاده از تجهیز و سیستم ضخامت‌سنج آنلاین ضمن کنترل لحظه‌ای ضخامت ورق در طول کلاف، به کاهش ضایعات ورق و به تبع آن کاهش هزینه‌های تولید و افزایش رضایتمندی مشتریان کمک موثری می‌کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران