افزایش 54/ 5 میلیون تنی زنجیره فولاد

افزایش 54/ 5 میلیون تنی زنجیره فولاد

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در سه سال گذشته 5/ 54 میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم بهره‌برداری از سه طرح تولیدی و صنعتی در شهرستان دزفول افزود: حمایت از بخش خصوصی هدف دولت است و آنچه سیاست دولت و مورد تاکید ریاست جمهوری است، حمایت از بخش خصوصی است.

 

وی گفت: در راستای استفاده حداکثری از امکانات در راستای تولید کشور و نیروی انسانی تلاش می‌کنیم تا آنجا که امکان دارد زنجیره انسانی را تکمیل کنیم، به‌طوری‌که با تلاش صورت گرفته موفق شدیم در سه سال اخیر 5/ 54 میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه کنیم.

 

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین 5/ 16 میلیون تن به ظرفیت کنسانتره و 13 میلیون تن گندله اضافه شده و در یک ماه اخیر نیز تلاش می‌شود حداقل پنج میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید گندله در کشور اضافه شود.

 

وی با اشاره به عملکرد خوب تولید کنسانتره و صادرات آن از کشور اضافه کرد: 9 میلیون تن در زمینه آهن اسفنجی و 5/ 7 میلیون تن در شمش، 5/ 8 میلیون تن به نورد اضافه شده و در سایر رشته‌ها نیز پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم از سال آینده صادرکننده مواد خام نباشیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته جزو صادرکنندگان نسبتا خوب فولاد در منطقه بودیم که امیدواریم این روند افزایشی تداوم یابد. نعمت زاده اضافه کرد:در سه سال گذشته سالانه حدود 700هزار تن میلگرد وارد کشور شد که پارسال این میزان به 69هزار تن میلگرد اختصاصی صنعتی کاهش یافت و میزان صادرات میلگرد کشور نیز در سال گذشته به حدود 400 هزار تن رسید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران