مشاور هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه مطرح کرد: دولت وضعیت مالیات معادن را برای سرمایه‌گذاران شفاف کند

نگاه‌های خارجی‌ها به معدن است تا فولاد

نگاه‌های خارجی‌ها به معدن است تا فولاد

مشاور هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) عمده‌ترین دغدغه سرمایه‌گذاران خارجی را مالیات دانست و گفت: باید هر چه زودتر برخی قسمت‌های قانون معادن شفاف شود و این موضوع در نحوه اجرا هم مشخص باشد.

 

رضا اشرف‌ سمنانی اظهار کرد: بیشترین عواملی که خارجی‌ها را از سرمایه‌ گذاری در ایران دفع می‌کند، قوانین و مالیات‌ها است که باید هر چه زودتر برخی از قسمت‌های قانون معادن شفاف شود و این موضوع در نحوه اجرا هم مشخص باشد.

 

او با بیان اینکه باید برای بخش خصوصی کشور هم زمینه‌های سرمایه‌ گذاری را هموار کرد، گفت: زمینه‌های ورود خارجی‌ها به سرمایه‌ گذاری در معادن ایران در حال فراهم شدن است و تا آن زمان باید تکلیف بخش خصوصی را در سرمایه‌ گذاری‌های داخلی مشخص کرد.

 

مشاور هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) معتقد است: در زمینه سرمایه‌ گذاری بیشتر نگاه‌های خارجی به سمت معادن است و از آنجایی که در این سال‌ها بسیاری از کشورها سراغ فولاد سازی رفته‌اند، ورود به معادن بکرتر است صنعت فولاد است.

 

اشرف‌ سمنانی با بیان اینکه محور بیشتر همکاری‌ها مدیریت، تولید و ارتقای بازارهای صادراتی است، گفت: مالیات عمده‌ترین مشکل سرمایه‌ گذاران است که دولت باید وضعیت آن را مشخص کند تا سرمایه‌های جدید در معادن و صنایع معدنی جذب شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران