سنگ‌آهن دوباره رکورد شکست

سنگ‌آهن دوباره رکورد شکست

نمودارها و گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که قیمت سنگ‌آهن باز رکورد جدیدی در سال‌های اخیر رقم زده تا جایی که کنسانتره فوب بندر‌عباس ایران از مرز ۸۵ دلار عبور کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، نمودارهای قیمت سنگ‌آهن از حدود ۱۰روز پیش دومین موج صعودی قیمت سنگ‌آهن را به ثبت رساند که در قیمت سنگ‌آهن رشدی ۱۰ دلاری را تجربه کرد و اوج آن‌که روز آخر بهمن ماه رقم خورد قیمت کنسانتره سنگ‌آهن ۶۷ درصد فوب بندرعباس به 9/ 85 دلار رسید. براساس گزارش مجله متال بولتن قیمت سنگ‌آهن برای تحویل در بندر کینگدائو چین، با 5/ 6 درصد افزایش در روز دوشنبه به ۹۲دلار و ۲۳ سنت در هر تن افزایش یافت.

 

 به گزارش وب‌سایت Nikkei Asian Review قیمت جهانی سنگ‌آهن امسال به دلیل افزایش تقاضای چین به‌طور قابل توجهی رشد پیدا کرد و قیمت سنگ‌آهن استرالیا به‌عنوان یک شاخص بین‌المللی، به بیش از ۹۰ دلار در هر تن رسید که این قیمت معادل دو برابر سال گذشته است. وب سایت ماینینگ نیز گزارش داد که قیمت سنگ‌آهن به بالاترین نرخ ۳۰ماه گذشته رسید.

 

همچنین قیمت واردات سنگ‌آهن ۶۲ درصد با 7/ 2درصد رشد در روز گذشته به ۹۲ دلار و ۷ سنت در هر تن رسید که بالاترین میزان از اواسط آگوست ۲۰۱۴ بوده و می‌توان گفت قیمت این ماده معدنی از ابتدای سال ۲۰۱۷ تا کنون ۱۶ درصد افزایش یافته است. واردات سنگ‌آهن چین در سال ۲۰۱۷ به رشد خود ادامه می‌دهد و طبق آمار منتشر شده این کشور در ماه ژانویه ۲۰۱۷ میزان واردات سنگ‌آهن خود را با رشد ۱۲ درصدی به ۹۲میلیون تن افزایش داد. به دنبال واردات یک میلیارد و ۲۴ میلیون تنی سنگ‌آهن از سوی چین در سال ۲۰۱۶ میزان واردات سنگ‌آهن این کشور در ماه ژانویه شاهد رشدی 9/ 11 درصدی بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران