كرباسيان درباره برنامه بهره برداری از واحد آهن اسفنجی طرح های هفت گانه فولاد خبر داد

فعال شدن 30 طرح راكد معدنی

فعال شدن 30 طرح راكد معدنی

30 طرح راکد معادن و صنایع معدنی کشور به ارزش 412 میلیون دلار فعال شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی دو سال گذشته تعداد 30 طرح راکد معادن و صنایع معدنی کشور به ارزش 412 میلیون دلار فعال شد.

 

مهدی کرباسیان افزود: ایمیدرو به منظور تکمیل و اجرای طرح‌های معدنی و صنایع مربوطه ظرف کمتر از دو سال گذشته یکهزار و 634 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد.

 

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان آنکه رقم مزبور از ابتدای دولت یازدهم تا انتهای سال 93 جذب و سرمایه‌ گذاری شده است، یکی از موثرترین اقدامات ایمیدرو را استفاده از توان شرکت‌های بخش خصوصی متناسب با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست. او بهره‌برداری از مجتمع طلای زرشوران (آذربایجان غربی - تکاب) و سیمان ونزوئلا را به عنوان مهمترین طرح‌های اجرایی در دوره یادشده عنوان کرد.

 

کرباسیان گفت: مشکلات مدیریتی، کمبود منابع مالی و چالش‌های گشایش ال.سی از مهمترین دلایل تاخیر در اجرای پروژه‌ها طی دو سال گذشته بود. او خطاب به مدیران شرکت‌ها و واحدهای تحت پوشش سازمان ایمیدرو، اظهار داشت: هزینه‌ها را بیش از پیش کنترل کنند تا از مخارج غیرضروری یا غیر اولویت‌ دار جلوگیری شود.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام از اولویت بالاتری برای انجام هزینه‌ها برخوردارند. رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: منابعی همچون سهام، فروش محصولات، طلب‌های گذشته و حق انتفاع از معادن که پیشتر بخشی از نیازهای مالی ایمیدرو را تامین می‌کرد، در سال جاری به سبب رکود جهانی و مسائل داخلی محدودیت داشت.

 

کرباسیان اجرای طرح اکتشاف 200 هزار کیلومتر از مساحت کشور را که از زمستان 92 آغاز شده حرکتی زیربنایی در بخش معادن دانست و گفت: وجود مشکلات متعددی طی دو سال گذشته، مانع از اجرای این طرح بزرگ نشد و اکنون با سرعت قابل توجهی در حال اجرا است. او افزود: امسال براساس پیش‌بینی‌ها نزدیک به 10 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که افتتاح بخش آهن اسفنجی هفت طرح فولاد استانی از جمله این برنامه است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران