ایران به دنبال جذب 29 میلیارد دلار سرمایه گذاری معدنی

 ایران به دنبال جذب 29 میلیارد دلار سرمایه گذاری معدنی

با پایان تحریم ها ایران به دنبال جذب 29 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن است.

 

مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه اختصاصی با بلومبرگ که در تهران انجام شد گفت ایران دارای بزرگترین ذخایر گاز طبیعی در جهان است و پروژه هایی جهت تو لید فولاد و آلومینیوم و استخراج طلا و مس را در برنامه خود دارد.

 
آیا صنعت فولاد ایران در آستانه رونق است؟

 
ایران قصد دارد تولید فولاد را تا سال 1404 دو برابر کند و با بر داشته شدن تحریم ها صادرات فولاد را افزایش دهد. درحال حاضر ایران چهاردهمین تولید کننده بزرگ فولاد در جهان به شمار می رود.

 
کرباسیان گفت: "طی هفته های اخیر نمایندگانی از کشورهای آلمان ،فرانسه و هلند از ایران بازدید کرده اند و سمینار دو روزه فرصت های سرمایه گذاری در بخش فولاد نیز در شهریور امسال در جزیره کیش برگزار می شود.شرکت های سرمایه گذار تمایل دارند تا برداشته شدن تحریم ها اسمی از آنها برده نشود."

 
بر اساس گزارش سال 2010 مرکز مطالعات زمین شناسی آمریکا ،ایران بیش از 3000 معدن فعال دارد که اغلب آنها به مالکیت بخش خصوصی درآمده است و 9درصد تولیدسنگ گچ و 2 درصد تولید مولیبدنوم و نیتروژن جهان را به خود اختصاص داده است.

 
مهدی کرباسیان رئیس (هیات عامل) سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه گفت: تحریم های اعمال شده علیه ایران مطمئنا به مردم ایران ضربه زده و توسعه در صنعت فولاد و دیگر زمینه ها را کند ساخته است و سرمایه گذاری در ایران پس از برداشته شدن تحریم ها یک شرایط برد برد را فراهم خواهد ساخت.

 
به گفته کرباسیان ایران دارای 2.7 میلیارد پوند ذخیره سنگ آهن است که از آن برای تولید فولاد استفاده می شود ایران در حال حاضر 22 میلیون تن فولاد تولید می کند که قرار است تا سال 1404 به 55 میلیون تن برسد.

 
وی در ادامه افزود: سال گذشته ایران 2.5 میلیون تن فولاد به کشورهای ایتالیا،امارات،عراق، تایلند، اسپانیا و انگلیس صادر کرد و ظرفیت پیش بینی شده به ما کمک خواهد کرد تا صادرات فولاد را به حدود 12 میلیون تن در سال افزایش دهیم.

 
مذاکرات مفصلی با هیئت های آلمانی،فرانسوی و هلندی در مورد سرمایه گذاری در صنایع فولاد و معدن کشور انجام شده و همچنین مذاکراتی با نمایندگان شرکت های انگلیسی و اتریشی صورت گرفته است.

 
به گفته وی، مذاکراتی با شرکت های ژاپنی برای سرمایه گذاری در کارخانه فولاد مکران واقع در منطقه آزاد تجاری چابهار در جریان است که ظرفیت تولید 3میلیون تن فولاد را داراست و شرکت های فولاد هندی و کره ای نیز در حال بررسی سرمایه گذاری در چابهار هستند.

 

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران