چشم‌اندازهای متناقض برای سنگ‌آهن

چشم‌اندازهای متناقض برای سنگ‌آهن

قیمت و میزان خرید و فروش اوراق آتی سنگ‌آهن در بازار مبادلات دالیان چین طی ماه گذشته میلادی رکورد جدیدی را ثبت کرده است. دلیل این افزایش، اختلاف نظر‌ها در مورد چشم‌انداز قیمت سنگ‌آهن اعلام شده است.

 

به گزارش بلومبرگ، بر‌اساس آمار تعداد قراردادهای آتی در بازار سنگ‌آهن در جولای با رشد 54 درصدی نسبت به ماه قبل‌تر به سطح 4/ 32 میلیون قرار‌داد معادل 2/ 3 میلیارد تن سنگ‌آهن رسیده است.

رکورد قبلی در ماه مه‌ بوده است جایی که 9/ 24 میلیون قرارداد منعقد شد. حجم قراردادها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3 برابر شده است.

قیمت سنگ‌آهن در بازار چین طی هفته‌های اخیر افزایش داشته است. این افزایش به دلیل اهمیت دادن سرمایه‌گذاران به کاهش سطح ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین بوده است. این افزایش در حالی است که کماکان آمار‌ها نشان می‌دهد اقتصاد چین از دوران آرمانی خود فاصله دارد.

 

گوآ جون ون، تحلیلگر موسسه گالکسی فیوچر در شانگهای می‌گوید: تعداد معاملات در بازار آتی سنگ‌آهن به دلیل اختلاف نظر سرمایه‌گذاران در مورد روند آتی قیمت این ماده اولیه افزایش پیدا کرده است. او ادامه می‌دهد: آمار اخیر اقتصادی چین چشم‌انداز کاهشی را برای سنگ‌آهن متصور می‌شود. این درحالی است که میزان ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین به کمترین میزان خود از نوامبر سال 2013 رسیده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران