نگاه ویژه به بازار فولاد

نشانه‌های اميد در بازار فولاد

نشانه‌های اميد در بازار فولاد

نگاهي به روند قيمت‌ محصولات فولادي از ابتداي سال تا كنون در حالي از فراز و فرود قيمت تيرآهن و ميلگرد حكايت دارد كه اين روند از ابتداي ماه جاري با ثباتي نسبي همراه بوده است. در كنار ثبات قيمت‌ها از ابتداي ماه جاري، نگاهي به عرضه‌هاي فولادي در بورس كالا نيز نشان‌دهنده ضعف عرضه از سوي توليدكنندگان فولاد است، اما در شرايطي كه كمبود نقدينگي از مشكلات اساسي اين روزهاي صنعت فولاد به شمار مي‌رود، دليل اصلي كاهش عرضه از سوي توليدكنندگان و چشم‌پوشي از فروش بيشتر چيست؟

 

اين سوال در حالي مطرح است كه با توجه به ثبات نسبي قيمت‌ها در 10 روز گذشته اين احتمال در نظر گرفته مي‌شود كه فولادسازان با در نظر گرفتن بهبود شرايط بازار در آينده‌اي نه چندان دور، عرضه‌هاي خود را محدود و آن را به زماني موكول كرده‌اند كه احتمالا قيمت‌ها با رشد همراه خواهند شد. احتمال ياد شده در حالي وجود دارد كه كارشناسان نيز آن را تاييد مي‌كنند. بر اين اساس يك فعال بورس كالاي ايران عقيده دارد ثبات نسبي قيمت‌ها در بازار فولاد و همچنين كاهش عرضه در بورس كالا نشان از كور سوي اميدي دارد كه فعالان حوزه فولاد را به بهبود شرايط در آينده اميدوار كرده است.

 

مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید يكي از دلايل ايجاد شرايط ياد شده در بازار فولاد را مقاومت فروشندگان در برابر كاهش قيمت‌ها عنوان مي‌كند. علي‌اصغر بهرامي در ادامه مي‌گويد: دليل ديگر مي‌تواند رسيدن قيمت‌ها به كف خود باشد از سويي در شرايط فعلي اميدواري به بازگشت قيمت‌ها و حركت دوباره بازار نيز مي‌تواند در دست نگه داشتن توليدكنندگان از عرضه تاثيرگذار باشد.

 

با تمام اين تفاسير به نظر مي‌رسد بازار فولاد پس از تجربه فراز و فرودهای شديد قيمتي، حالا با آرامش و ثباتي بيشتر در حال آماده كردن خود براي روزهاي رونق است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران