بیکاری 160 کارگر نورد زرفام در پی ورود سرمایه‌گذار هندی

بیکاری 160 کارگر نورد زرفام در پی ورود سرمایه‌گذار هندی

در پی واگذاری کارخانه ذوب نورد زرفام یزد به یک کارفرمای هندی در شهرستان اشکذر، این واحد صنعتی موقتا تعطیل شد وحدود 160 کارگر قرار دادی آن اخراج شدند.

 

به گزارش استیل پدیا، کارخانه ذوب نورد زرفام دراستان یزد که در زمینه ساخت و تولید انواع شمش های فولادی فعالیت دارد به دلیل آنچه  واگذاری مالکیت کارخانه به یک کارفرمای هندی عنوان می‌شود، موقتا از حدود دو هفته پیش تعطیل اعلام شده است.

 

در نتیجه این اتفاق 160 کارگر شاغل در این واحد تولیدی با یک ماه ونیم ماه حقوق معوقه به همراه عیدی وسنوات سال جاری هم اکنون  از کار بیکار شده اند.

 

بنابر اظهارات کارگران کارخانه ذوب نورد زرفام، این واحد صنعتی دارای تولید و بازار فروش خوبی بود اما کارفرمای این کارخانه  تازه تاسیس  که ظاهرا امکان نگهداری کارخانه نداشته است به تازگی مالکیت آن را به یک سرمایه گذار هندی واگذار کرده و از قرار معلوم کارفرمای جدید قصد دارد برای ادامه تولید از نیروهای کار هندی استفاده کند.

 

کارگران با یادآوری این نکته که هنوز مالکیت این واحد صنعتی به صورت کامل به کارفرمای خارجی تبار جدید منتقل نشده است، می‌گویند که با وجود داشتن 5 سال سابقه کار در این واحد تولیدی، کارفرمای جدید از زمان تعطیلی کارخانه به آنها اجازه ورود به محل کارگاه را نداده است و در عین حال گفته شده است که باید در ماه جاری همه آنها برای تسویه حساب اقدام کنند.

 

طبق اظهارات  160کارگر این واحد صنعتی، همه آنها روز گذشته (شنبه 2 بهمن ماه) به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلیمان مقابل ساختمان استانداری یزد تجمع کرده بودند.

 

آنها گفتند: مسئولان استانداری یزد در تجمع روز گذشته  قول ادامه اشتغال آنها در کارخانه ذوب نورد زرفام را داده اند.

 

ضمن اینکه امروز یکشنبه نیزاعضای شورای تامین شهرستان اشکذر در محل فرمانداری این شهرستان قرار است جلسه‌ای را در ارتباط با ما کارگران ومشکلات کارخانه بر گزار کند.

امروز تکذیبیه ای به شرح زیر منتشر شد:

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران