به‌ رغم کاهش قیمت‌های جهانی به ثبت رسید

رشد 17 درصدی سود بزرگ‌ترین تولید‌ کننده سنگ‌ آهن جهان

رشد 17 درصدی سود بزرگ‌ترین تولید‌ کننده سنگ‌ آهن جهان

کمپانی برزیلی «والی»، بزرگ‌ترین تولید‌ کننده سنگ‌ آهن در جهان میزان سود خود را در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام کرده است. سودآوری این کمپانی به‌ واسطه‌ افزایش تولید و کاهش هزینه‌های بهره‌ برداری بوده که در جریان رقابت با رقبای استرالیایی به وجود آمده است.

 

با وجود اینکه رقابت کمپانی برزیلی منجر به سودآوری آنها شده، «والی» اعلام کرده است: تولید سنگ‌ آهن در سال آینده کمتر از 376 میلیون تنی خواهد بود که قبلا پیش‌بینی شده بود. رئیس‌ کمپانی والی، پیتر پاپینگا در جریان سمیناری به تحلیل‌ گران اعلام کرده است: احتمالا تولید ما در سال بعد نزدیک به میزان تولید ما در سال جاری باشد. ما در سال 2015 رقمی معادل 340 میلیون تن سنگ‌ آهن تولید خواهیم کرد.

روز پنج‌ شنبه گذشته والی اعلام کرد که سود این کمپانی به رغم کاهش قیمت سنگ‌ آهن در سه ماهه دوم سال جاری 1.68 میلیارد دلار بوده است. این میزان 17.3 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

 

لوسیانو سیانی تحلیل‌گر ارشد مالی می‌گوید: این عملکرد مالی نشان می‌دهد کمپانی به خوبی برای یک شرایط سخت در بازار کالا آماده بوده است. بخش اعظمی از دلیل این بهبود عملکرد وابسته به کاهش هزینه‌ها بوده است جایی که والی هزینه تولید خود را از 18.3 دلار در هر تن به سطح 15.8 دلار به ازای هر تن کاهش داده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران