دو سناریو برای قیمت سنگ آهن با حادثه سد برزیل

دو سناریو برای قیمت سنگ آهن با حادثه سد برزیل

تاثیر تخریب سد باطله در معدن سنگ آهن برزیل بر روی بازار سنگ آهن با دو سناریو قابل بررسی است.

 

به گزارش استیل پدیا، کیوان جعفری طهرانی، فعال بازار سنگ آهن در خصوص این موضوع این گونه گفت: این معدن سنگ آهن زیر مجموعه شركت ساماركو برزیل بوده است. هر چند هنوز نه ساماركو و نه آنگلو آمریكن از ترس كاهش ارزش سهام شان از اعلام قطعی آن خودداری کرده اند.

 

وی درخصوص دو سناریویی که برای قیمت سنگ آهن رخ خواهد داد افزود: سناریوی نخست این است که معدن سنگ آهن متعلق به Samaro باشد كه ٥٠ درصد سهام آن به واله برزیل و ٥٠ درصد به بی اچ پی بیلتون استرالیا تعلق دارد، متاسفانه تاثیر زیادی بر روی افزایش قیمت سنگ آهن نخواهد داشت چون ساماركو عموماً كنسانتره ساز و گندله ساز است و از فروش سنگ آهن دانه بندی خودداری می كند. در چنین حالتی شاهد افزایش قیمت كنسانتره و گندله خواهیم بود.

 

جعفری طهرانی ادامه داد: سناریو دوم همان موضوع مالكیت معدن توسط شركت آنگلو آمریكن انگلیسی-برزیلی است كه در اینصورت شاهد افزایش قیمت سنگ آهن دانه بندی خواهیم بود.

 

گفتنی است، شکستن سد ضایعات در یک معدن سنگ‌آهن در جنوب شرق برزیل دست‌کم 15 قربانی گرفته است.

 

این حادثه به دلیل جاری شدن گل‌ولای در یکی از شهر‌های نزدیک رخ داد و خسارات جدی برجای گذاشته و 45 نفر نیز هنوز مفقود هستند.

 

طبق اعلام رسانه‌های محلی، این اتفاق در معدن «گرمانو» در نزدیکی شهر «ماریانا» در ایالت «میناس گرایسِ» برزیل رخ داده است.

 

مقامات منطقه در حال ارزیابی خسارات و تلفات این حادثه هستند.

 

خانه‌های یک روستا بر اثر سیلاب و گل‌ولای قرمز رنگ تخریب شده‌اند. هنوز تعداد تلفات و مفقودشده‌های این حادثه از سوی مقامات رسمی تایید نشده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران