راهبردهای فولادسازان ایرانی در بازار 5 میلیارد دلاری آهن و فولاد عراق

راهبردهای فولادسازان ایرانی در بازار 5 میلیارد دلاری آهن و فولاد عراق

متاسفانه کشور ما به‌دلیل حمایت‏های محدود دولتی از بخش‌خصوصی و فولادسازان نتوانسته به ظرفیت‏های قابل توجهی در کشف و حضور در بازارهای جهانی دست یابد، به ‏طوری که از دسترسی به جایگاه واقعی خود در صادرات محصولات فولادی هم دور مانده است.

 

به گزارش استیل پدیا، این در حالی است که با توجه به تحولات اقتصادی و منطق ه‏ای در کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، عراق، افغانستان و سوریه، بازارهای نوظهور و پرظرفیتی ایجاد شده که فرصت‏ های جدیدی را برای بازار صادراتی محصولات فولادی ایران به وجود آورده است.

 

به‌ طور مثال ﺗﺮﮐﻤﻨﺴﺘﺎن دارای ﭘﺮوژهﻫﺎی ﻣﺘﻌﺪد ﺳﺎﺧﺖ و ﺳﺎز ﺑﺎ ارزش تقریبی ۳۲ میلیارد دلاراست که ﻓﺮﺻﺖ مناسبی ﺑﺮایﺗﺠﺎر و ﺑﺎزرﮔﺎﻧﺎن اﯾﺮاﻧﯽ ﻣﺤﺴﻮبﻣﯽشود. همچنین شرایط سیاسی و امنیتی منطقه مخصوصا تعاملات و تعارضات جدید شکل گرفته در منطقه در کنار وضعیت و شرایط تحریم در گذشته و استقرار شرایط پساتحریم، زمینه اهمیت روابط اقتصادی و تجاری ایران و عراق را دو چندان می‌کند.

 

به اذعان کارشناسان بازار فولاد، هم‌اکنون سهم ایران از بازار بیش از 5 میلیارد دلاری آهن و فولاد عراق تنها 560 میلیون دلاریعنی فقط 11 درصد از سهم این بازار است. اینکه برای کسب سهم بیشتر از این بازار در دسترس، چه راهبردهایی باید به‌کار گیریم.

بازار محصولات فولادی عراق-جذابیت‌ها و چالش‌ها | محمود اکبری

 عراق بهشت فرصت‌های پیدا و پنهان | محمد سیاوشی

ضرورت بازارسازی در بازار فولاد عراق | اسدالله فرشاد


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران