سهم بنگاه‌های کوچک در اشتغال صنعتی

سهم بنگاه‌های کوچک در اشتغال صنعتی

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين با اشاره به ماموریت و اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: صنایع کوچک در حال حاضر نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصاد كشور ایفا می‌کند.

 

وی افزود: ۹۲ درصد صنایع کشور شامل صنایع کوچک و متوسط می‌شود که در حال حاضر ۸۰ هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی حدود يك ميليون نفر معادل ۴2 درصد جایگاه خود را به خوبی نشان داده‌اند. ناصحی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک معادل ۲۴ درصد اما اشتغال‌زایی اين صنايع دو برابر است.

 

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين تصریح کرد: وقتی واحدهایی در مقیاس کوچک به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند در تامین مواد اولیه دچار مشکل می‌شوند و در وقت فروش قادر به رقابت با واحدهای بزرگ نیستند، بنابراین در حمایت از این واحدها جدی هستیم و با ایجاد خوشه‌های صنعتی برای تداوم فعالیت آنها گام برداشته‌ایم.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۴۱ شهرک صنعتی مصوب داریم، ۷۵۴ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره‌برداری رسیده، ۳۴ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و ۷۰۰ هزار نفردر اين مناطق صنعتي مشغول به كار هستند. ناصحی گفت: ایجاد مراکز خدمات کسب‌و‌کار، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در موضوع بررسی مشکلات صنایع کوچک، تسهیلات ارزان‌قیمت تا پنج درصد زیرقیمت مصوب بانک مرکزی، تامین ضمانت‌نامه‌های بانکی از طریق تشکیل صندوق ضمانت صنایع کوچک از راهکارهای پیش‌بینی شده برای حمایت از این صنایع است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران