مجادله تولیدکنندگان سنگ‌آهن

مجادله تولیدکنندگان سنگ‌آهن

بزرگ‌ترین‌ شرکت تولیدکننده سنگ‌آهن در آمریکا اعلام کرد: رقیب اصلی‌اش در استرالیا با افزایش تولیدات خود در بازار اشباع‌شده، در حال ضربه زدن به خود و دیگر رقیبان است.

 

به گزارش استیل پدیا،‌ بر‌اساس اظهارات رئیس شرکت منابع طبیعی کلیفز، در حالی که قیمت سنگ‌آهن به کمتر از 50 دلار به ازای هر تن رسیده، درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی بیش از هزینه‌شان در حال کم شدن است. لورنکو گنساولز، مدیر اجرایی شرکت کلیفز، از دفتر مرکزی این شرکت در کلیولند اعلام کرد: «قیمت‌های زیر 50 دلار برای هیچ‌ کس قابل قبول نخواهد بود.

 

کاهش هزینه‌ها حتی برای جبران زیان کافی نیست. نظر کلی من این است که فرار از ضرردهی غیرممکن شده استامیلی پری،‌ سخنگوی شرکت بی‌اچ‌پی، اعلام کرد که پاسخی به اظهار نظر گنسالوز نخواهد داد،‌ در این بین برندان پیرسون،‌ رئیس شورای مواد معدنی استرالیا اظهار کرد: همچنان رقابت در بازار سنگ‌آهن وجود دارد و مدیر اجرایی شرکت کلیفز نباید آن را جدی بگیرد.

 

سقوط قیمت سنگ‌آهن به زیر 50 دلار در هفته گذشته با افزایش تولیدات ارزان‌ قیمت از سوی شرکت‌های ریو، بی‌اچ‌پی و والی ادامه داشت و نشانه‌های کاهش تقاضا در چین بر فشار روی این افت قیمت اضافه کرد.

 

در آخرین معاملات هر تن سنگ‌آهن 62 درصد تحویل داده شده در بندر کینگ‌دائو با افت 8/ 0 درصدی 49 دلار و 11 تن معامله شد که کمترین مقدار آن از 9 جولای بوده است.

 

قیمت این ماده خام در سال جاری 31 درصد کاهش داشته و در هشتم جولای با ثبت قیمت 59/ 44 دلاری به کمترین میزان خود از ماه مه 2009 رسیده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران