علت ارزانی‌های اخیر در بازار فولاد چیست

ارزانی فولاد از کجا آب می‌خورد

ارزانی فولاد از کجا آب می‌خورد

فرشید سلطان‌زاده، مدیر عامل شرکت فلزات و مواد در رابطه با ثابت ماندن قیمت فولاد گفت: شرایط بازار فولاد متفاوت از فلزات غیرئآهنی است. آنجا لحظه‌ای بر اساس عرضه و تقاضا قیمت‌ها بالا و پایین می‌شود، ولی اینجا اینطوری نیست. معمولاً در یک روز قیمت‌ها بالا و پایین می‌شود و ممکن است نوسان زیادی نداشته باشد.

 


سلطان‌ زاده در ادامه گفت: در بازار فولاد خیلی هم بورس‌های خاص نداریم بلکه این بازار مثل همان بازار نقدی است که در آن معامله صورت می‌گیرد.

 

او افزود: در بازار فولاد قیمت‌ها بسته به شرایط عرضه و تقاضا در حال تغییر هستند، منتها مشکلی که بازار فولاد دارد این است که به شدت با مازاد عرضه مواجه است. در دنیا به این دلیل که قیمت سنگ آهن چند سال قبل خیلی زیاد بود شرکت‌های بزرگ معدن‌ کاری می‌آمدند پروژه‌های با حجم و ظرفیت بالایی اجرا می‌کردند و وقتی که بازار به رکود خورد و تقاضا کم شد مازادی به وجود آمد که هم قیمت سنگ آهن را ارزان کرد و هم به تبعش قیمت فولاد کاهش یافت.

 

او در پایان با بیان اینکه قیمت فولاد نسبت به یک سال پیش افت زیادی داشته است، یادآور شد: بازار اکنون در یک شرایط مازاد قرار دارد و خیلی از شرکت‌ها به اشتباهات‌شان پی بردند که اصلاً نباید این همه پروژه اجرا می‌کردند. فولاد عموماً در صنایع ساختمان، صنایع عمرانی و ماشین‌د آلات استفاده می‌شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران