رشد ٧ درصدی تولید فولاد خام در مبارکه

رشد ٧ درصدی تولید فولاد خام در مبارکه

تولید فولاد خام در فولاد مبارکه طی هشت ماه منتهی به آبان ماه سال جاری با هفت درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳ میلیون و ۷۴۲ هزار تن رسید.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، از مجموع فولاد خام تولید شده در بازه زمانی یاد شده مقدار ۳۵۰ هزار تن به‌صورت تختال، ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تن به‌صورت محصولات گرم و اسیدشویی و ۸۵۰ هزار تن نیز در قالب محصولات سرد و پوشش‌دار به بازار عرضه شده است.در همین مدت عملکرد مجتمع فولاد سبا و فولاد هرمزگان هرکدام به ترتیب، تولید ۴۵۶ و ۷۳۶ هزار تن فولاد خام بوده است.

 

همچنین این روابط عمومی از اجرای طرح برق‌رسانی اضطراری به حوضچه روی مذاب در واحد گالوانیزه خبر داد.حمیدرضا نصیری کارشناس اجرای پروژه‌های نورد سرد فولاد مبارکه با اعلام خبر اجرای موفقیت‌آمیز پروژه برق‌رسانی اضطراری به حوضچه روی مذاب واحد گالوانیزه گفت: در حوضچه روی مذاب (زینک پات) واحد گالوانیزه، در قسمت کوره‌های القایی جهت ذوب کردن فلز روی، نیاز به جریان ۴۰۰ ولت و حدود ۵۰۰ آمپر است.

 

وی افزود: فلز روی همواره باید در این قسمت به‌صورت مذاب باشد و برای حصول این امر لازم است که قابلیت اطمینان سیستم برای برقراری دائم جریان برق بالا برود. قبل از اجرای پروژه دو مسیر برق‌رسانی برای کوره وجود داشت که برای افزایش قابلیت اطمینان و نیز استفاده بهینه از زیرساخت‌های موجود در شرکت فولاد مبارکه استفاده از دیزل ژنراتور با توان متناسب با بار در دستور کار قرار گرفت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولا ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران