با وجود رشد مقطعی قیمت‌ها مطرح شد

تاکید گلدمن ساکس بر روند نزولی بازار سنگ‌آهن

تاکید گلدمن ساکس بر روند نزولی بازار سنگ‌آهن

گلدمن ساکس در آخرین گزارش خود اعلام کرده است با توجه به افزایش عرضه، قیمت سنگ‌آهن در نیمه دوم سال جاری کاهش خواهد داشت.

 

به گزارش بلومبرگ، کریستین للونگ کارشناس گلدمن ساکس اعلام کرده است: کاهش صادرات سنگ‌آهن استرالیا موقتی بوده است و افزایش عرضه از جانب آنها در راه است. او ادامه می‌دهد: زمانی که سطح تولید کمپانی‌های بزرگ استرالیایی بار دیگر به بالاترین سطح خود بازگردد و همچنین معادن جدید روی هیل نیز در ماه‌های آتی به بهره‌برداری برسد شاهد ظهور مجدد فشار کاهشی بر قیمت سنگ‌آهن خواهیم بود.

 

افزایش تولید کمپانی‌های بزرگ منجر شده است که دست‌کم در مقاطعی از ماه جولای قیمت سنگ‌آهن به کمترین سطح خود از سال 2009 برسد. گلدمن ساکس اعلام کرده است اگر‌چه صادرات سنگ‌آهن در ماه جاری میلادی کاهش داشته است، اما سطح صادرات برزیل دیگر تولید‌کننده بزرگ سنگ‌آهن در همین مدت با رشد مواجه بوده است.

 

للونگ می‌گوید: با شتاب گرفتن دوباره‌ تولید کمپانی‌های بزرگ سطح ذخایر انبارهای سنگ‌آهن از ماه جاری به آرامی شروع به افزایش خواهد کرد اما این موضوع دربازارهای خریداران به معنای کاهش بیشتر قیمت است.

 

بر اساس آمار متال بولتن قیمت سنگ‌آهن با عیار 62 درصد برای تحویل در بندر کینگ‌دائو دیروز دوشنبه 1.8 درصد رشد داشت و به سطح 52.35 دلار در هر تن رسید.

اگر چه گلدمن ساکس در آخرین گزارش خود به پیش‌بینی قیمت نپرداخته است اما در گزارش 20 جولای این بانک اعلام شده بود قیمت سنگ‌آهن تا پایان سه ماهه اول سال 2016 به طور متوسط به سطح 44 دلار در هر تن می‌رسد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران