مدیر عامل فولاد یزد

فولاد چگونه کشف قیمت می‌شود

 فولاد چگونه کشف قیمت می‌شود

مدیر عامل فولاد یزد با اشاره به عوامل تعیین کننده قیمت فلزات و البته فولاد به علل کاهش قیمت فولاد در چند وقت اخیر اشاره کرد.

 

بهادر احرامیان، مدیر عامل فولاد یزد در مورد مشارکت خارجی‌ها در تولیدات فلزات در ایران گفت: در حال حاضر که فعلاً خارجی‌ها در تولیدات ایران هیچ‌ گونه مشارکتی نداشتند ولی امیدواریم کم‌ کم خارجی‌ها بیایند و در ایران مشارکت کنند.

 

او در ادامه در مورد وضعیت قیمت فولاد در چند وقت اخیر گفت: قیمت فولاد اینطور نبود که ثابت مانده باشد و قیمت فولاد در واقع با یک شیب ملایمی کاهنده در حال حرکت است.او در مورد علت کاهش قیمت فولاد نیز گفت: علت کاهش قمیت فولاد هم این است که قیمت مواد اولیه آن پایین آمده و علت دیگر این است که اضافه ظرفیت هم داریم. تولید کنندگان برای اینکه سهم‌ آنها در بازار بیشتر شود با یکدیگر جنگ قیمتی می‌کنند و این دلایل مهمترین علت کاهش قیمت فولاد در چند وقت اخیر است.

 

احرامیان افزود: اصولاً هر چقدر قیمت دلار قوی‌تر شود تمام کالاهایی که با دلار قیمت‌ گذاری می‌شوند قیمت‌ آنها کاهش پیدا می‌کند. او در مورد اینکه آیا پس از توافق هسته‌ای قمیت فلزات تغییر کرده است یا نه؟ افزود: قیمت فلزات قیمت‌ به توافق هسته‌ای خیلی ربطی ندارد.در بازار ایران هم توافقات تاثیری بر قیمت فلزات نداشته است. مساله‌ای که بر قیمت فلزات در بازار ایران تاثیر می‌گذارد قیمت دلار است. به هر حال که قیمت تمام فلزات تابعی از دو پارامتر است: یکی قیمت ارز و دیگری قیمت بازار جهانی.

 

او در مورد تحریم‌ها و اثر آن روی قیمت فلزات نیز افزود: در مورد تحریم‌‌ها می‌شود گفت در قیمت فلزات چند درصدی تاثیرگذار بودند ولی تحریم‌ها عامل تعیین‌ کننده قیمت فلزات هیچ وقت نبودند. احرامیان در پایان تصریح کرد: قیمت‌ جهانی، دلار و تعرفه این سه عامل را می‌توانیم بیشترین عوامل تعیین‌ کننده قیمت فلزات بدانیم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحللی صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران