یک شرکت معتبر آلمانی برای تامین اعتبار طرح های فولاد سازی در ایران مجوز گرفت

یک شرکت معتبر آلمانی برای تامین اعتبار طرح های فولاد سازی در ایران مجوز گرفت

رئیس هیات عامل ایمیدرو از اعلام آمادگی یک شرکت معتبر آلمانی برای تامین اعتبار طرح های فولاد سازی در ایران خبر داد.

 

دکتر مهدی کرباسیان در حاشیه مراسم امضای قرارداد 400 میلیارد تومانی تجهیز، بهره برداری و فروش محصولات معدنی زغالسنگ خمرود کرمان در محل این سازمان، اظهار داشت: در اجلاس اخیر سرمایه گذاری و تجارت ایران و اروپا در وین پایتخت اتریش نیز اعلام آمادگی سیستم بانکی اروپا برای ورود به پروژه های ایران در قالب فاینانس مطرح شد.

 

وی تصریح کرد: معادن و صنایع معدنی ایران در زمینه اکتشاف با یک عقب ماندگی تاریخی مواجه است و فعالیت اکتشافی ظرف یکصد سال گذشته بر روی هفت درصد از مساحت کشور انجام شد، اما از زمستان 1392 سازمان ایمیدرو و زمین شناسی به همراه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب تفاهم نامه ای، فعالیت اکتشافی بر روی 200 هزار کیلومتر از مساحت کشور را آغاز کردند و انتظار می رود امسال دستاوردهای این اقدام مهم تشریح شود.

 

کرباسیان خاطرنشان ساخت: زنجیره تولید در همه حوزه ها، معدن و صنایع معدنی زمینه رشد دارد و با تاکیدات مقام معظم رهبری، در تدوین برنامه ششم توسعه این مهم مورد توجه قرار دارد.

وی یادآور شد: ایران دارای 68 نوع ماده معدنی است، اما تاکنون در زمینه شمار اندکی از این مواد معدنی فعالیت صورت گرفته و بنابراین سطح وسیعی از فعالیت در عرصه معادن باید کار شود.

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنان خود موضوع مشارکت بخش خصوصی در پروژه های معادن و صنایع معدنی کشور را مهم دانست و گفت: سرمایه گذاری در این بخش به دولت کمک می کند تا پروژه ها فعال شوند و علاوه بر توسعه، زمینه اشتغال مناسب در کشور را فراهم می سازد.

وی موضوع امضای قرارداد زغالسنگ خمرود کرمان را خاطرنشان، و تصریح کرد: ایران ذخایر مناسبی در زمینه زغالسنگ دارد اما کار اکتشافی به اندازه کافی در این زمینه صورت نگرفته و در کشور کمبود وجود دارد.

به گفته کرباسیان، سازمان ایمیدرو کار وسیعی در زمینه زغالسنگ در منطقه طبس خراسان جنوبی دارد و پروژه های جدیدی برای واگذاری به بخش خصوصی آماده شده است.

 

وی افزود: میزان کنسانتره زغالسنگ مورد نیاز کشور اکنون بالغ بر 4.3 میلیون تن است و در مسیر تحقق سند چشم انداز 1404 که ظرفیت تولید فولاد 55 میلیون تن پیش بینی شده، مسیر تولید فولاد به سمت کوره بلند است و به این ترتیب میزان نیاز بیشتری به زغالسنگ وجود دارد.

 

میزان کنسانتره زغالسنگ تولید شده در سال 92 برابر با 922 هزار تن بود که با رشد 25 درصدی در سال 1393 به یک میلیون و 150 هزار تن رسید.

وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه امسال تولید کنسانتره زغالسنگ را دستیابی به رقم یک میلیون و 200 هزار تن ذکر کرده که به میزان 50 هزار تن بیش از رقم سال گذشته است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران