ذوب آهن اصفهان برای جبران کاهش فروش ، توسعه صادرات را جایگزین کرد

ذوب آهن اصفهان برای جبران کاهش فروش ، توسعه صادرات را جایگزین کرد

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت به دلیل وجود رکود در ساخت و ساز و بخش عمرانی و ساختمانی، 80 درصد بازار خود در این بخش را از دست داده و به همین دلیل به سمت استراتژی صادرات روی آورده است.

 

اردشیر سعد محمدی در مجمع عمومی عادی سالانه ذوب آهن اصفهان افزود: با توجه به شرایط صنعت فولاد جهان و کاهش قیمت های جهانی فولاد، این شرکت برای مقابله با مشکلات، استراتژی توسعه صادرات را برگزید . در کنار آن کاهش قیمت تمام شده ، افزایش تنوع محصولات و تولید محصولات با ارزش افروده بیشتر را دنبال می کند.

 
وی ادامه داد: میزان صادرات ذوب آهن اصفهان در سال 93 نسبت به 92 بیش از 56 درصد افزایش نشان می دهد ضمن اینکه در سه ماه نخست امسال 247 هزار تن از محصولات این شرکت صادر شده است.

 
سعد محمدی به سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومانی ذوب آهن در پروژه های توسعه اشاره کرد و گفت : در سال جاری 8 پروژه مهم در این شرکت افتتاح می شود که برخی از مهمترین آنها پروژه تولید ریل ، پروژه ریخته گری یک میلیون و 200 هزار تنی ، پروژه گوگرد زدایی از چدن مذاب برای افزایش کیفیت محصولات و تولید فولادهای آلیاژی ، آب گیری از لجن کنورتور ، پروژه زیست محیطی در آگلومراسیون و پروژه غبار گیر کنورتور شماره 2 است.

 
وی افزود : برنامه میان مدت توازن 2 برای دستیابی به تولید 4 میلیون و 200 هزار تن در سال مد نظر است و طبق برنامه بلند مدت نیز سالانه 2 میلیون تن به ظرفیت تولید این شرکت افزوده می شود تا بتوانیم به حداقل تولید اقتصادی یک واحد فولادی دست یابیم .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران