ظرفیت تولید گندله سنگ آهن در سنگان به 15 میلیون تن افزایش می یابد

ظرفیت تولید گندله سنگ آهن در سنگان به 15 میلیون تن افزایش می یابد

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: با اجرای طرح های توسعه در معدن سنگان، ظرفیت تولید کنسانتره به 17.5 میلیون تن و گندله سنگ آهن به 15 میلیون تن افزایش می یابد.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان با تشریح توسعه معدن سنگانی، افزود: مجتمع معدنی سنگان اکنون طرح هایی برای رسیدن به ظرفیت تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله سنگ آهن در حال اجرا دارد به طوری که تا پایان امسال،‌ نخستین کارخانه تولید گندله در سنگان با ظرفیت تولید 5 میلیون تن‌ و در نیمه اول سال 96 کارخانه دو طرح 5 میلیون تنی گندله و 2.5 میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن وارد مدار تولید می شود.

 
وی گفت: فاز نخست خط انتقال گاز سنگان با پیشرفت 83درصدی، مراحل انتهایی اجرا را طی می کند و قرار است تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
کرباسیان ادامه داد: احداث خط انتقال برق و پست 400 کیلو ولتی این منطقه نیز با تامین مالی انجام شده از سوی شرکت زیرساخت شرق، سرعت می گیرد.
رییس هیات عامل ایمیدرو به اقدامات انجام شده برای تامین آب سنگان اشاره کرد و گفت: افزایش تخصیص آب از دشت زوزن با همکاری وزارت نیرو،‌ در دست پیگیری است و همزمان، به دنبال مذاکرات انجام شده با مسوولان آبفا، بخشی از آب مورد نیاز توسعه سنگان با استفاده از پساب صنعتی تربت حیدریه و شهرهای اطراف صورت می گیرد.

 
وی درباره افزایش ظرفیت حمل ریلی و دوبانده شدن جاده خواف- سلامی گفت: مسوولان راه آهن همکاری مناسبی در این باره داشته اند و این برنامه در راستای افزایش ظرفیت حمل خط ریلی شرق کشور با محوریت حمل مواد معدنی و صنایع معدنی صورت می گیرد.

 
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: تسریع سرمایه گذاران در پرداخت حق السهم خود، سبب می شود امور زیرساختی سنگان، در زمان مقرر در اختیار کارخانه های توسعه ای شود.

 
کرباسیان اضافه کرد: قرار است شرکت زیرساخت سنگان اقدام به تهیه طرح جامع مدیریت آب و باطله سنگان کند که بخشی از این مرحله انجام شده و برگزاری مناقصه مطالعات مفهومی و سایه نیز در دست انجام است.

 
ایران چهاردهمین فولادساز جهان است و انتظار می رود با دستیابی به تولید 19 میلیون تن در سال 1395، جایگاه ایران بین تولیدکنندگان شاخص دنیا بهبود یابد.

 
پارسال ایران برای نخستین بار به رکورد صادرات چهار میلیون و یکصد هزار تن فولاد خام دست یافت و انتظار می رود امسال این رقم با وجود رکود فعالیت طرح های عمرانی به بیش از 6 میلیون تن برسد.

 
معدن سنگ آهن سنگان در فاصله حدود 300 کیلومتری جنو ب شرقی مشهد، 68 کیلومتری جنوب غربی تایباد، 40 کیلومتری جنوب شرقی خواف و 18 کیلومتری شمال شرقی سنگان در استان خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران