جزئیات ورود سرمایه‌گذاری غدیر به فعالیت‌های اکتشافی معدن

جزئیات ورود سرمایه‌گذاری غدیر به فعالیت‌های اکتشافی معدن

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر، از ورود این مجموعه به فعالیت‌های اکتشافی به‌عنوان مهم‌ترین اقدام هلدینگ صنعتی و معدنی غدیر در سال‌های اخیر نام برد. ناصر سبحانی عمده مطالعات صورت گرفته درخصوص معادن و ذخایر شناسایی شده را مربوط به سال‌های قبل از انقلاب دانست که در حال حاضر با توجه به سیاست‌های دولت در دو، سه سال گذشته، سرمایه‌گذاری غدیر و شرکت‌های مشابه فارغ از فعالیت‌های گذشته خود، بر آن شدند تا فعالیت‌های اکتشافی را برعهده گیرند.

 

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر درخصوص مطالعات اکتشافی ابراز کرد: . به موجب مطالعات تلاش داریم تا با کشف منابع جدید، سرمایه‌گذاری‌های معدنی را تعریف کنیم.

وی در ادامه از در اختیار گرفتن پروانه اکتشافی سنگ‌آهن در جنوب استان یزد خبر داد که به موجب آن، قرار‌داد مطالعات اکتشافی‌اش نیز منعقد شده است.

 

سبحانی در اشاره به دیگر فعالیت‌های اکتشافی هلدینگ صنعتی و معدنی غدیر، از خریداری معدن نیکل در استان فارس خبر داد که سال گذشته با مالکیت 100 درصدی غدیر صورت گرفت.

وی به مطالعات صورت گرفته در این معدن اشاره کرد که به موجب این مطالعات مشخص شد که معدن مزبور از ذخیره بالایی ‌برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: در واقع با توجه به علائم خوبی که از بین ذخایر قطعی و احتمالی دریافت کردیم، توسعه مطالعات اکتشافی را در دستور کار خود قرار دادیم و امیدواریم در 80درصد از مساحت عرصه معدنی که مطالعات انجام نشده، ذخایر معدنی بیشتری شناسایی کنیم.

 

به گفته سبحانی؛ باتوجه به ذخایر شناسایی شده قطعی دنیا برای نیکل، یک میلیون و 900 هزار تن نیکل خالص بوده است و بر این اساس به نظر می‌رسد که این معدن بتواند جایگاه ویژه‌ای در بین ذخایر معدنی نیکل داشته باشد.

 

گام بعدی؛ ورود به فرآوری فلز 

 

وی با اشاره به نیاز دو تا سه درصدی تولید آلیاژی‌ها به نیکل، یاد‌آورشد: از 180 هزار تن فولاد آلیاژی در این شرکت، حدود دو هزار و 500 تن نیکل مصرف می‌شود.

توسعه این معدن علاوه بر تکمیل زنجیره تامین مواد برای شرکت فولادآلیاژی ایران (که غدیر نیز یکی از سهامداران عمده آن است) می‌تواند ما را در جرگه صادرکنندگان این فلز گرانبها قرار دهد.

وی از تقویت فولاد آلیاژی ایران به‌عنوان استراتژی هلدینگ معدنی وصنعتی غدیر در حوزه فولادسازی نام برد.

 

یک توافق برای غدیر ایرانیان 

 

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در ادامه اظهارات خود از انعقاد قرارداد با نهادهای ذی‌ربط توسط شرکت غدیر ایرانیان برای اجرای طرح گندله‌سازی 5/ 3 میلیون تنی بهاباد خبر داد.

وی بر‌آورد تقریبی سرمایه‌گذاری طرح گندله‌سازی را بالغ بر 600‌میلیارد تومان ذکر کرد و یکی از شروط اجرای این طرح را تامین مالی از طریق فاینانس دانست.

 

سبحانی تصریح کرد: در واقع هدف از اجرای این طرح از یکسو تثبیت خوراک برای شرکت‌های فولاد آلیاژی و غدیر‌ایرانیان و از سوی دیگر پشتوانه‌ای برای دیگر طرح‌های فولادی سهامداران است.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر ادامه داد: در منطقه آزاد قشم، طرح فولاد قشم با همکاری توسعه آهن وفولاد گل‌گهر و برخی سهامداران دیگر به اجرا گذاشته خواهد شد. در این طرح تولید فولاد در اولویت قرار نخواهد گرفت و فاز اول آن تولید آهن اسفنجی وگندله است که می‌تواند در رفع گلوگاه‌های زنجیره فولاد نقش بسزایی داشته باشد.

 

وی گفت: امسال خوشبختانه فاز اول آهن اسفنجی توسعه آهن و فولاد گل‌گهر به ظرفیت 7/ 1 میلیون تنی و همچنین دو خط کنسانتره شرکت گوهر‌زمین جمعا به ظرفیت چهارمیلیون تن تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران