مدیرعامل فولاد مبارکه

بیشتر فولاد سازها با مشکل فروش روبه‌رو هستند

بیشتر فولاد سازها با مشکل فروش روبه‌رو هستند

مدیر عامل فولاد مبارکه در خصوص فرصتها و تهدیدهای احتمالی توافق هسته ای گفت: برطرف شدن تحریم موجب می‌شود بین کشورها تبادل اطلاعات و فناوری‌های نوین به راحتی انجام شود و کشورها بتوانند داشته‌های خود را به سایر کشورها عرضه کنند.

 

بهرام سبحانی افزود: درحال حاضر بیشتر فولاد سازها با مشکل فروش روبه‌رو هستند و با انبوهی از مواد تولید شده مواجه‌اند که در این امر علاوه بر رکودی که در ساخت وساز کشور حاکم است، واردات محصولات فولادی شرایط را سخت‌تر کرده است.

 

وی تاکید کرد: با وجود تولید انبوه در داخل کشور، واردات محصولات ارزان قیمت سایر کشورها شرایط را برای فولادی‌ها سخت‌ تر کرده است. البته معنی از بین رفتن تحریم این است که واردات و صادرات با سهولت بیشتری انجام شود اما در حوزه فولاد و حتی بسیاری از صنایع معدنی دیگر باید سعی شود بیشتر جنبه صادراتی پیدا کرده و باید جلوی واردات محصولات ارزان قیمت و بی کیفیت خارجی را گرفت.

 

سبحانی تصریح کرد: با توجه به کاهش ارزش پول اوکراین و روسیه به خاطر درگیری‌های پیش آمده، این دو کشور اقدام به ارزان‌فروشی می‌کنند. در نتیجه رقابت کردن با آنها سخت است زیرا آنها امتیازاتی دارند که ما نداریم بنابراین بهتر است در شرایط کنونی جلوی واردات این محصولات گرفته شود تا تولید کنندگان داخلی متضرر نشوند.

 

وی خاطرنشان کرد: برداشته شدن تحریم‌ها باید به ما کمک کند از فناوری‌های برتر دنیا به منظور بالا بردن کیفیت محصولات خود استفاده کنیم و صنایع معدنی کشور را در این جهت تقویت کنیم اما دروازه‌های کشور را بر ورود محصولات بی‌ کیفیت سایر کشورها ببندیم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران