مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی شرکت چادرملو خبر داد

عمر ذخیره معدن چادرملو 8 سال است

عمر ذخیره معدن چادرملو 8 سال است

معدن چادرملو در حال حاضر بیش از 140 میلیون تن ذخیره قابل برداشت سنگ آهن دارد و پیش بینی می شود تا 8 سال دیگر عمر این معدن به پایان برسد .

 

به گزارش استیل پدیا، محمود نوریان؛ مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به آنومالی D19 گفت : معدن D19 برای بهره برداری مشترک به دو معدن چادرملو و چغارت واگذار شده و هم اکنون در مرحله انجام تشریفات اداری در استان یزد هستیم .

 

نوریان در پاسخ به سوال اینکه مبنی بر زمان راه اندازی کارخانه فولاد چادرملو گفت: با توجه به پیشرفت حدود 96 درصدی نصب تجهیزات کارخانه فولاد ثامن چادرملو تلاش داریم این واحد را تا قبل از پایان سال جاری راه اندازی نمایم .

 

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به کاهش جهانی قیمت سنگ آهن گفت: کاهش جهانی قیمت سنگ آهن تاثیر خاصی بر سوددهی مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو ندارد.

 

وی در ادامه افزود: چادرملو چندان اتکایی به صادرات سنگ آهن ندارد حتی اگر کل سنگ آهن خود را هم نفروشیم تنها 1 درصد از سود دهی شرکت کاهش می یابد بنابراین کاهش قیمت سنگ آهن تاثیری بر سود دهی شرکت چادرملو ندارد.

 

گفتنی است در هفته جاری تفاهم نامه همکاری بین چادرملو و جهاد دانشگاهی در حوزه های آموزشی و پژوهشی درنشست مشترک مدیران عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، و مسوولان جهاد دانشگاهی به امضای طرفین رسید.

 

در این نشست که مدیران عامل فولاد ارفع، پامیدکو و رییس هیئت مدیره فولاد سرمد نیز حضور داشتند ،27 طرح در حوزه های صنایع فولاد، خدمات مهندسی و ارایه مشاوره به شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد ارفع، پامیدکو و رییس هیئت مدیره فولاد سرمد پیشنهاد شد.

 
در ابتدای این نشست رییس جهاد دانشگاهی به ارایه گزارشی از فعالیت های جهاد دانشگاهی در زمینه فیلترهای کیسه ای و بگ هاوس،دکل حفاری،سامانه پیشگیری از رسوب در کف مخازن نفتی، فرستنده های رادیویی، بازوهای بارگیری، برج خنک کننده، ساخت فیلتر الکترواستاتیک ها و ... توضیحاتی ارایه کرد.

 
دکتر حمیدرضا طیبی در رابطه با دکل های حفاری که در حال حاضر جهاد دانشگاهی برروی آن کار می کند، اظهار کرد: این دکل 40 درصد ساخت داخل است و ما توانایی داریم که این کار را به 70 درصد برسانیم .

 
رییس جهاد دانشگاهی بااشاره به فلسفه کار جهاددانشگاهی گفت: اساس کار این است که در زمینه هایی کار کنیم که دیگران کار نمی کنند مانند سلول های بنیادی که بخشهای خصوصی کار نمی کنند، زیرا این کار توان مالی زیادی می خواهد.

 
در ادامه این نشست هر یک از مدیران واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی تربیت مدرس، علم و صنعت، شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران به بیان توضیحاتی در رابطه با فعالیت های واحد خود و پیشنهادهایی برای شرکت چادرملو ارایه کردند.

 
مهندس محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه این نشست با تاکید بر عزم و اراده این شرکت در خصوصی بهره گیری از توان متخصصان و کارشناسان داخلی و استقبال از نوآوری ها و خلاقیت های پژوهشکده های دانشگاهی گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توانسته با مشارکت صنعتگران داخلی تاکنون بیش از 8 هزار قطعه و تجهیزات فنی و صنعتی را بومی سازی کند و در حال حاضر بیش از 70 درصد قطعات را در داخل کشور تولید می کنیم و با این خط مشی توانستیم هر سال بیش از پیش از وابستگی خود به خارج بکاهیم . مهندس نوریان تصریح کرد: ما از هر ایده جدید و ابداعی که بتواند با حفظ تمام استانداردهای لازم بهره وری و راندمان تولید را افزایش دهد در عین حال در مصرف انرژی صرفه جویی نماید و سازگار با محیط زیست باشد استقبال می کنیم و علاقه مند به همکاری هستیم .

 


مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بار دیگر تاکید کرد بر اساس خط مشی چادرملو همواره در تلاش هستیم هر چه بیشتر صاحب تکنولوژی داخلی شویم.

 

همچنین در این نشست مهندس خیاط مدیرعامل شرکت فولاد ارفع گفت: فعالیت شرکت ما که بخشی از شرکت چادرملو است طراحی، ساخت و نصب تولیدات معدنی است که هم در حوزه معدن و هم صنعت کار می کنیم.

 
مهندس دشت بزرگی مدیر عامل شرکت پامیدکو نیز با انتقاد از نبود تعامل موثر بین دانشگاه و صنعت گفت، متاسفانه همچنان دانشگاه و صنعت هر کدام راه خودشان را می روند و کمتر در جهت حل نیاز های یکدیگر حرکت می کنند.

 
مهندس کیوان آرا رییس هیئت مدیره فولاد سرمد هم با بیان اینکه : صنعتی که در حال حاضر ما داریم از صنعت روز دنیا عقب است افزود : فاصله بین دانش و صنعت که تکنولوژی است را باید پر کرد. مزیت جهاد دانشگاهی این است که در حوزه RND می تواند کار کند و این حلقه مفقوده را پر کند. در حوزهRND ها می توانیم با جهاد دانشگاهی به نتایج خوبی برسیم.


استل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران