ایران آماده سرمایه گذاری مشترک با سایر کشورها در بخش معدن است

ایران آماده سرمایه گذاری مشترک با سایر کشورها در بخش معدن است

جمهوری اسلامی ایران آماده سرمایه گذاری مشترک با سایر کشورها در بخش معدن و صنایع معدنی است.

 

به گزارش استیل پدیا، در مراسم افتتاح چهارمین کنفرانس بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران و ششمین کنفرانس مهندسی معدن ایران، سید حسین هاشمی استاندار تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران آماده استقبال از سرمایه گذاران خارجی به هر میزان سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری و ورود و خروج منابع مالی را تضمین می کند.

 

وی افزود: قانون اساسی ما نیز محدودیت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی را نیز برداشته و مقام معظم رهبری نیز این قانون را ابلاغ کرده است. بدین صورت که همه شرکت ها با قانون جذب سرمایه گذاری آشنا شوند و در ایران سرمایه گذاری کنند. هاشمی تصریح کرد: با توجه به ذخایر بالای معادن و نیز منابع عظیم انرژی، سرمایه گذاران با محدودیت مواد اولیه مواجه نخواهند شد.

 

به گفته وی، سرمایه گذاری در بخش معدن گرچه دشوار است اما بازگشت سرمایه اطمینان بخش است. به عنوان مثال، برخی مواد اولیه مصالح ساختمانی که در برخی کشورها نیست، در ایران به وفور یافت می شود و شرکت های می توانند بعد از فرآوری صادر کنند.

 

هاشمی با اشاره به وجود 48 میلیارد تن ذخیره قطعی و 68 نوع ماده معدنی در معادن اکتشاف شده ایران، تصریح کرد: بخش معدن ایران دارای ظرفیت بالایی است که بدون شک، با اکتشافات پیش رو، این میزان افزایش بالایی خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: مزیت معدنی این فرصت را ایجاد کرده تا هر کشوری تمایل به سرمایه گذاری داشته باشد نه تنها می تواند تولیداتش را در داخل بفروشد بلکه با توجه به نیاز جامعه جهانی به مواد معدنی، می تواند صادر نیز کند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه این مسیر ارتباطی بین ایران و اروپا متصل است و درصدد تقویت ریل ارتباطی بین ایران و کشورهای سی آی اس هستیم تا امکان انتقال محصولات معدنی به کشور های دیگر فراهم شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران