ارائه فهرست پیشنهادی برای محدودیت واردات ۴ میلیون تنی محصولات فولادی

ارائه فهرست پیشنهادی برای محدودیت واردات ۴ میلیون تنی محصولات فولادی

عضو هیات مدیره انجمن فولاد از تهیه فهرستی شامل محصولات فولادی که در داخل امکان تولید دارند، خبر داد و گفت:‌ این فهرست پس از نهایی شدن به وزارت صنعت ارائه خواهد شد، تا برای واردات محصولات مشابه آن، تعرفه مناسب وضع شود.

 

به گزارش استیل پدیا، سید‌رضا شهرستانی با بیان اینکه سالانه حدود 4 میلیون تن محصولات فولادی وارد کشور می‌شود،‌ اظهار کرد: فهرستی از محصولات فولادی که امکان تولید داخل دارند، در انجمن فولاد در حال تهیه است و پس از نهایی شدن، این فهرست را به وزارت صنعت ارائه خواهیم کرد تا در مورد وضع تعرفه‌های مناسب برای واردات محصولات مشابه تصمیم‌گیری شود.

 

وی ادامه داد: در این فهرست، توان تولید محصولات فولادی از نظر ظرفیت و کیفیت مشخص خواهد شد، تا بر این اساس، واردات طوری مدیریت شود که با حداکثر ظرفیت تولید داخل امکان تامین نیاز کشور فراهم شود. وی تصریح کرد: نمی‌توانیم در همان مرحله اول، همه 4 میلیون تن فولاد وارداتی را در داخل تولید کنیم،‌ اما پیش‌بینی ما این است که در صورت حمایت دولت می‌توان در مرحله اول 5/ 1 میلیون تن از نیاز وارداتی را از طریق تولیدات داخل تامین کرد.

 

خواستار ممنوعیت واردات نیستیم

شهرستانی با بیان اینکه ما خواستار ممنوعیت واردات این محصولات نیستیم،‌ گفت: ممنوعیت واردات، مشکلاتی مانند افت کیفیت را به همراه خواهد داشت، به همین دلیل درخواست ما وضع تعرفه برای واردات این نوع محصولات است تا امکان رقابت تولیدکنندگان داخلی با محصولات وارداتی وجود داشته باشد. به گفته وی، در این صورت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز به سرمایه‌گذاری در تولید این محصولات فولادی تشویق می‌شوند و نیاز داخلی از طریق تولیدات ایرانی جبران خواهد شد. وی با بیان اینکه ورق‌های فولادی سهم بالایی در واردات محصولات فولادی دارند، گفت: در زمینه ورق‌های با ضخامت کمتر از 3 میلی‌متر با کمبود روبه‌رو هستیم و علاوه بر این، در مورد افزایش کیفیت ورق‌های گالوانیزه به ویژه در مصارف خودرویی باید اقداماتی انجام شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران