افزایش سرمایه ذوب‌ آهن اصفهان در راه است

افزایش سرمایه ذوب‌ آهن اصفهان در راه است

مجمع عمومی عادی سالانه ذوب‌آهن اصفهان با حضور نمایندگان سهامداران عمده، سازمان بورس، سازمان خصوصی‌ سازی، مسوولان ذوب‌ آهن و جمعی از دیگر سهامداران حقیقی برگزار شد.

 


در مجمع امسال صورت‌های مالی شرکت مورد تصویب سهامداران قرار گرفت و به دلیل پرداخت تمام زیان‌های شرکت، سودی به سهامداران تعلق نگرفت. در این مجمع اردشیر سعد محمدی مدیرعامل ذوب‌ آهن اصفهان در ارائه گزارش هیات مدیره مربوط به عملكرد سال 93 و برنامه‌های آتی این شركت گفت: ذوب‌آهن اصفهان سال گذشته دستاوردهای مهمی داشت كه برخی از آنها عبارتند از: تملک شرکت معادن البرز شرقی، کسب گواهینامه CE جهت صادرات محصولات فولادی به کشور‌های اروپایی، دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف كننده،‌ ركورد تولید در بخش‌های مختلف خط تولید، كسب بالاترین نشان صادرات، دریافت تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی، قهرمانی باشگاه ذوب‌آهن در جام حذفی و...

وی افزود: میزان درصد رشد تولید فولاد خام ذوب‌آهن در سال گذشته 19 درصد است که این رقم بیش از سایر شركت‌های فولادی از جمله فولاد مباركه، فولاد خوزستان و... بود. ضمن اینکه در تولید آگلومره، چدن مذاب و شمش در سال 93 رکوردهای جدیدی ثبت شد. مدیرعامل ذوب‌ آهن با اشاره به شرایط صنعت فولاد جهان و کاهش قیمت‌های جهانی محصولات فولادی گفت: ذوب‌آهن اصفهان تنها فولاد ساز ایرانی به روش کوره بلند است در حالی‌که برخلاف جهان در ایران هزینه انرژی تولید فولاد به روش کوره‌بلند بسیار گران‌تر از روش احیای مستقیم است. این شرکت علاوه بر این مشکلات با کاهش قیمت جهانی محصولات فولادی، سیاست کشور چین در افزایش صادرات محصولات فولادی به خاورمیانه، افزایش قیمت انرژی و مواد اولیه و افزایش دستمزد نیروی انسانی نیز مواجه است.


سعد محمدی اظهار کرد: استراتژی ذوب‌آهن برای مقابله با این مشکلات، توسعه صادرات، کاهش قیمت تمام شده، افزایش تنوع محصولات و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر است. وی افزود: در سه ماه اول امسال 247 هزار تن از محصولات این شرکت صادر شده است که رشد چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. وی به برنامه‌های توسعه این شرکت اشاره کرد و گفت: برنامه میان مدت توازن 2 جهت دستیابی به تولید 4 میلیون و 200 هزار تن در سال مد نظر است و طبق برنامه بلند‌مدت نیز سالانه 2 میلیون تن به ظرفیت تولید این شرکت افزوده می‌شود تا بتوانیم به حداقل تولید اقتصادی یک واحد فولادی دست یابیم.


بنابراین گزارش در مجمع عمومی عادی امسال اعلام شد ذوب‌آهن موفق شد تا با کسب سود 128 میلیارد تومانی زیان انباشته 126 میلیارد تومانی خود را پوشش دهد و با این اقدام تمام زیان‌های انباشته شرکت پوشش داده شد و امید آن می‌رود تا در سال‌های آتی ذوب‌آهن سود‌آور باشد. بر‌اساس تصمیمات این مجمع شرکت‌های صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، شرکت سرمایه‌ گذاری فرهنگیان، شرکت صبا تامین، شرکت صدر تامین و شرکت هامون شمال به‌عنوان اعضای هیات مدیره شرکت سهامی ذوب‌آهن به‌ مدت دو سال انتخاب شدند.

 
همچنین در این مجمع مقرر شد تا افزایش سرمایه مورد درخواست شرکت به میزان 3 هزار و 22 میلیارد تومان پس از گزارش هیات مدیره و تصویب حسابرس قانونی به سازمان بورس ابلاغ شود و پس از تصویب سازمان بورس مجمع عمومی فوق‌العاده برگزارخواهد شد. در مجمع عمومی عادی سالانه ذوب‌آهن همچنین روزنامه «دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه رسمی شرکت برگزیده شد.



بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران