حمایت از تولیدکنندگان داخلی

بومي‌سازي 9هزار قطعه صنعتی در چادرملو

بومي‌سازي 9هزار قطعه صنعتی در چادرملو

دبیر ستاد بومی‌سازی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد: با هدف حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و قطع وابستگی به خارج، بیش از 9200 قطعه صنعتی در دو مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو و گندله‌سازی اردکان بومی‌سازی شده است.

 

به گزارش استیل پدیا،  دبیر ستاد بومی‌سازی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد: با هدف حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و قطع وابستگی به خارج، بیش از 9200 قطعه صنعتی در دو مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو و گندله‌سازی اردکان بومی‌سازی شده است.

محمدابراهیم یلتقیان افزود: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با برقراری ارتباط تنگاتنگ با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و صنعتگران، مبتکران و مخترعان کشور همواره در پی اتکا به ظرفیت‌های داخلی بوده است.وی گفت: بر این اساس هر ساله توانسته‌ایم بخشی از نیاز خود را با همکاری صنعتگران خلاق در داخل کشور بومی‌سازی کنیم.یلتقیان با اشاره به اینکه تنها در سال گذشته 1200 قطعه جدید در این شرکت بومی‌سازی شده است، گفت. همه تلاش ما این بوده و هست تا علاوه بر بومی‌سازی قطعات، به علوم روز و فناوری‌های نوین جهانی در بخش‌های معدن و صنایع فولاد نیز دسترسی پیدا کنیم و در همین راستا توانسته‌ایم ۶۰ تا ۷۰ درصد از پروژه‌های خود را با توانمندی‌های داخلی راه‌اندازی كنيم و علاوه بر میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی به اشتغال مولد نیز کمک کنیم.

دبیر ستاد بومی‌سازی شرکت چادرملو یادآوری کرد: تمامی قطعات ساخته شده در کشور علاوه بر قابلیت رقابت‌پذیری با قطعات خارجی در برخی موارد از کیفیت و راندمان کاری بالاتری نیز برخوردار هستند. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ‌آهن کشور سالانه حدود 10 و نیم میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و 3 میلیون و 400 هزار تن گندله آهن تولید می‌کند و در استان یزد واقع شده است و هم‌اکنون چند پروژه فولاد‌سازی و طرح‌های زیر بنایی در دست ساخت دارد.

  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران