بهبود اوضاع بازار داخلی ترکیه

بازگشت ترک ها به بازار قراضه

بازگشت ترک ها به بازار قراضه

تعدادی از کارخانه های ترکیه در روز پنجشنبه مجدداً به واردات قراضه روی آوردند زیرا روند نزولی قیمت های میلگرد آنها در حال تعدیل است و علائمی از بهبود اوضاع دیده می شود البته حجم تقاضا در بازار داخلی هم روبه بهبود است .

 

به گزارش استیل پدیا، تعدادی از کارخانه های ترکیه در روز پنجشنبه مجدداً به واردات قراضه روی آوردند زیرا روند نزولی قیمت های میلگرد آنها در حال تعدیل است و علائمی از بهبود اوضاع دیده می شود البته حجم تقاضا در بازار داخلی هم روبه بهبود است .

ایکداس از مطرح ترین تولیدکنندگان محصولات طویل در منطقه مرمره قیمت های داخلی و صادراتی میلگرد خود را در روز دوشنبه بدلیل کاهش شدید تقاضا 200 لیره (68 دلار) کاهش داد یکی دیگر از علل آن هم افت قیمت شمش وارداتی بود اما از بعد از ظهر پنجشنبه قیمت های میلگرد و مفتول خود را 30 لیره (10 دلار) افزایش داد در حالیکه دیگر کارخانه ها و دلالان هم در روز پنجشنبه پیشنهادهای خود را بالا بردند .

ایکداس اعلام کرده قیمت فروش میلگرد با قطر 12 تا 32 میلیمتر برای عرضه در استانبول 1 میلیون و380 لیره و برای شهر بیگا 1 میلیون و 360 لیره هر دو تحویل درب کارخانه که به ترتیب معادل 405 و 398 دلار بدون 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده است. ایکداس قیمت میلگرد با قطر 10 میلیمتر خود را به 1 میلیون و 390 لیره معادل 408 دلار تحویل درب کارخانه افزایش داد و میلگرد با قطر 8 میلیمتر این کارخانه در حال حاضر برای عرضه در استانبول 1 میلیون و 400 لیره برابر با 412 دلار تحویل درب کارخانه است .  

ایکداس همچنین قیمت مفتول با قطر7 تا 5 , 8 میلیمتر را 30 لیره (10 دلار) افزایش داد  و به 1 میلیون و 510 دلار تا 1 میلیون و 540 دلار تحویل درب کارخانه با احتساب مالیات بر ارزش افزوده رساند .

افت قیمت های میلگرد در بازار داخلی ترکیه هم در روزهای اخیر متوقف شده است . دلالان میلگرد با قطر 8 تا 12 میلیمتر را در منطقه مرمره به 1 میلیون و 380 تا 1 میلیون و 420 لیره و 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده افزایش داده اند که می توان گفت در حدود 30 لیره افزایش قیمت داشته است .

در حالیکه پیشنهادهای شمش چین به ترکیه در رنج 305 تا 315 دلار CFR در این هفته ثابت ماند اما پیشنهادهای کشورهای مشترک المنافع 325 تا 335 دلار CFR بود . قیمت های داخلی شمش در ترکیه هم در رنج 365 تا 380 دلار بدون تغییر ماند اما با توجه به بهبود قیمت های میلگرد و حجم تقاضا ، در روزهای آینده پیشنهادهای داخلی و صادراتی هر دو شاهد خیزش نرمی خواهند بود .   

منبع : platts

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

 

بازگشت به شاخه اخبار قراضه آهن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران