برای افزایش بهره وری معادن دولتی ایران باید به بخش خصوصی واگذار شوند

ذخایر سنگ آهن چادر ملو رو به اتمام

ذخایر سنگ آهن چادر ملو رو به اتمام

بنا بر گزارش اخیر موسسه پلاتس، پیش بینی شده ذخایر سنگ آهن شرکت معدنی چادرملو تا 5 سال آینده تمام شوند از این رو این شرکت باید برای ادامه فعالیت خود به استخراج های جدیدی بپردازد تا سرمایه گذاری عظیمی که دراین پروژه به کار رفته مورد استفاده واقع شود.

 

به گزارش استیل پدیا، بنا بر گزارش اخیر موسسه پلاتس، پیش بینی شده ذخایر سنگ آهن شرکت معدنی چادرملو تا 5 سال آینده تمام شوند از این رو این شرکت باید برای ادامه فعالیت خود به استخراج های جدیدی بپردازد تا سرمایه گذاری عظیمی که دراین پروژه به کار رفته مورد استفاده واقع شود.

 البته در این بین برخی ارگان ها از جمله سازمان محیط زیست با توسعه ذخایر معدنی چادرملو و استفاده از منابع نزدیک آن مشکل دارند.

برای افزایش بهره وری معادن دولتی ایران باید به بخش خصوصی واگذار شوند. 74 درصد از سنگ آهن کنسانتره ایران در حال حاضر توسط 2 شرکت معدنی بخش خصوصی یعنی چادر ملو و گل گهر تولید می شود و روند رو به افزایشی نیز دارد. در مقابل فعالیت شرکت های معدنی دولتی سال به سال رو به کاهش است و نشان می دهد کارایی شرکت های معدنی خصوصی در ایران بالاتر است. شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با تولید سالانه 5.5 میلیون تن سنگ آهن سومین تولیدکننده سنگ آهن ایران است و تنها شرکت معدنی بزرگ دولتی است. در مقایسه ظرفیت تولید چادر ملو 10.5 میلیون تن سنگ آهن کنسانتره خلوص 67.5 درصد ، 1.5 میلیون تن سنگ آهن کلوخه 55.3 درصد و 3.4 میلیون تن گندله سنگ آهن می باشد که توسط واحد زیرمجموعه گندله سازی اردکان تولید می شود.

ذخایر سنگ آهن ایران معادل 3.7 میلیارد تن می باشد ولی برای رسیدن به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد خام تنها نیازمند 159 میلیون تن سنگ آهن می باشد.

منبع: platts

ترجمه: م. تابان شمال

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران