بررسی موانع، چالش ها و راهکارهای موجود در اکتشاف

برگزاری نخستین جلسه تخصصی نظام پیشنهادات ایمیدرو

برگزاری نخستین جلسه تخصصی نظام پیشنهادات ایمیدرو

نخستین جلسه تخصصی نظام پیشنهادات ایمیدرو با حضور مدیر و کارشناس دفتر اکتشاف برگزار شد.

 

به گزارش استیل پدیا، نخستین جلسه تخصصی نظام پیشنهادات ایمیدرو با حضور مدیر و کارشناس دفتر اکتشاف برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، نظام پیشنهادات ایمیدرو بر اساس مصوبه کمیته عالی آن، در راستای نهادینه سازی فرهنگ استفاده از نظام پیشنهادات در سازمان و با هدف ارتقای سطح علمی و تشویق کارکنان به ارائه ایده های ذهنی توسعه مند در حوزه معدن و صنایع معدنی، نخستین بذر پیشنهاد تخصصی در بخش" اکتشاف " را به بحث گذاشت و در آن موانع، چالش ها و راهکارهای موجود برررسی شد. بر اساس دستور جلسه کارگروه، مقرر شد پس از تکمیل طرح مذکور و ارائه آن به نظام پیشنهادات سازمان، موانع و چالش های این حوزه به صورت بذر پیشنهاد به مدیریت های ذیربط ارسال و پیگیری های لازم صورت گیرد.

ضرورت فرهنگ سازی برای نظام پیشنهادات در این نشست، سید احمد بزاز جزایری، رئیس کارگروه نظام پیشنهادات ایمیدرو با اشاره به اینکه نشست های چهره به چهره با مدیریت های سازمان به صورت مداوم، نقش مفیدی در بالابردن کارایی نظام پیشنهادات دارد، گفت: با توجه به تخصص و دانش اغلب کارکنان این سازمان و بهره گیری از توانمندی آنها در پیشبرد اهداف توسعه ای ایمیدرو، برای جذب و ایجاد انگیزه و تمایل کارکنان به ارائه ایده، باید فرهنگ سازی صورت گیرد. وی افزود: نظام پیشنهادات جایگاه مهمی در کشورهای توسعه یافته دارد و این جایگاه در کشور ما باید ارتقا یابد تا ایده ها و پیشنهادهایی که قابلیت ملی شدن برای اجرا دارند، در آن مطرح شود.

تخصصی شدن ایده ها در نظام پیشنهادات علی اصغر زاده، مدیر اکتشافات ایمیدرو نیز در این نشست با اشاره به ضرورت تغییر در سیاست های کلان این سازمان و حرکت به سمت ایجاد و توسعه حوزه های جدید اکتشافی در عناصری نظیر طلا، عناصر نادر خاکی و غیره، به دلیل مزیت های اقتصادی نظیر زودبازده بودن، سرمایه کم برای احداث واحد های فرآوری و ایجاد ارزش افزوده، گفت: کارشناسان ایمیدرو از توانمندی های مطلوبی در حوزه معدن و صنایع معدنی برخوردارند که باید فضای ارائه و بررسی این ایده ها فراهم شود و بدون شک، نظام پیشنهادات، موقعیت مناسبی بری طرح ایده هاست. وی افزود: چنانچه بخواهیم نظام پیشنهادات در استراتژی های سازمان تاثیر بگذارد، باید به سمت تخصصی شدن ایده ها و پیشنهاد ها پیش رویم.  اصغر زاده تصریح کرد: وقتی پیشنهادها و طرح های اولیه در این نظام ارائه می شود، از جوانب مختلف نقد و بررسی شده و اصلاحات لازم روی آن صورت می گیرد و سرانجام به صورت یک پیشنهاد مفید، برای اجرایی شدن به کمیته سرمایه گذاری ارجاع می شود. وی ادامه داد: وقتی فرد ایده تخصصی خود را در نظام پیشنهادات اعلام می کند، شناخته می شود و در صورت پذیرفته شدن پیشنهاد و تاثیر گذاری در استراتژی های سازمان، رقابت در دفاتر تخصصی دیگر سازمان را به همراه خواهد داد و سبب ارتقای علمی و خلاقیت در مجموعه کارکنان می شود.  در این جلسه، مظفر زینالی، کارشناس دفتر اکتشاف و نیز اعضای کارگروه نظام پیشنهادات ایمیدرو شامل علی بهرامی راد، محسن آذرمهر، حامد عسکری زاده، پانته آ گرامی شعار، منیژه غلامرضایی، معصومه ایمانی و نسرین سیمرغ حضور داشتند.

 


استیل پدیا| مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران