بر اساس شنيده هاي Platts

کاهش بیشتر قیمت های ورق گرم در آسیا

کاهش بیشتر قیمت های ورق گرم در آسیا

با توجه به عدم درخواست خريد از سوي تجار، در روز پنجشنبه روند جهاني قيمت هاي ورق گرم براي پنجمين روز متوالي كاهشي بوده و توليدكنندگان را زمينگير نموده است.

 

به گزارش استیل پدیا، با توجه به عدم درخواست خريد از سوي تجار، در روز پنجشنبه روند جهاني قيمت هاي ورق گرم براي پنجمين روز متوالي كاهشي بوده و توليدكنندگان را زمينگير نموده است. اگرچه چشم انداز بازار برای ماه ژوئن منفی است اما برخی تجار عقیده دارند امکان کاهش بیشتر قیمت ها هم وجود ندارد .

ارزیابی Platts برای ورق گرم گرید SS400 با ضخامت 3 میلیمتر در روز پنجشنبه 335 تا 338 دلار و ارزیابی Platts برای ورق گرم گرید Q235 با ضخامت 5 , 5 میلیمتر  هم 378 تا 383 دلار بود .  

کارخانه های چینی همینک پیشنهادهای 345 تا 360 دلار FOB را مطرح می کنند اما فعالان بازار انعقاد قرارداد با این سطوح قیمت را رد کردند . به گفته دو تاجر از شرق چین معاملات برای ورق گرم گرید SS400 نهایتاً با قیمت زیر 340 دلار FOB بسته می شود . البته کارخانه ها هم بدلیل کاهش سفارشات احتمالاً قیمت هایشان را کاهش می دهند .

تجار در بازار پیشنهادها برای ورق گرم گرید SS400 و گرید SAE را به زیر 340 دلار CFR ویتنام آورده اند که برابر با 333 دلار FOB چین می باشد .

یک تولیدکننده نورد ویتنامی گفت : این روزها حجم فروش بسیار پائین آمده زیرا اغلب مردم فکر می کنند قیمت های فولاد بیش از این کاهش خواهد یافت . برخی تجار هم ورق گرم گرید SS400 را با قیمت 335 دلار CFR ویتنام پیشنهاد می دهند تا خریداران را تشویق به خرید کنند .

اغلب کارخانه های شمال چین ورق گرم گرید SAE را با قیمت 355 تا 360 دلار CFR ویتنام و ورق گرم گرید SS400 را با قیمت 338 تا 343 دلار  FOB همراه با 7 دلار هزینه حمل عرضه می کنند .

منبع : Platts SBB


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران