یک گزارش ساده!

ابهامات قیمتی در بازار فولاد

 ابهامات قیمتی در بازار فولاد

هفته گذشته وضعیت بازار فولاد با محوریت معاملات میلگرد در بازار تهران وضعیت نابسامان و ناهمگونی پیدا کرده تا جایی که ابتدای هفته را با کاهش قیمت‌ها آغاز کردیم ولی از اواسط هفته، شاهد جهش محسوس قیمت‌ها بودیم تا جایی که باز هم رشد قیمت‌ها در اردیبهشت و فرودین‌ماه را یادآور شد.

 

به گزارش استیل پدیا در هفته گذشته وضعیت بازار فولاد با محوریت معاملات میلگرد در بازار تهران وضعیت نابسامان و ناهمگونی پیدا کرده تا جایی که ابتدای هفته را با کاهش قیمت‌ها آغاز کردیم ولی از اواسط هفته، شاهد جهش محسوس قیمت‌ها بودیم تا جایی که باز هم رشد قیمت‌ها در اردیبهشت و فرودین‌ماه را یادآور شد.

 

وجود شائبه بازارسازی در زیرپوست بازار، کژدار و مریز وجود تقاضا در بازار، موجودی انبارهای نسبتاً پایین، ابهام در دورنمای بازار، ترس بسیاری از فعالان بازار از خرید، تلاش برخی از فروشندگان و تولیدکنندگان برای فروش، وجود رقابت منفی در بازار، چندگانگی قیمت‌های پیشنهادی و بسیاری اتفاق ریز و درشت، مواردی است که در بازار دیده شده و تجربه می‌شود. موارد فوق را باید جدی گرفت زیرا هر کدام از آنها جهت‌گیری نهایی بازار را تعیین خواهد کرد هرچند که تلفیقی از تمامی این موارد باعث شده تا دورنمای بازار مبهم ارزیابی شود.

 

با توجه به نزدیک بودن به ماه مبارک رمضان بسیاری از فعالان بازار از ترس کاهش قیمت‌ها و عقب‌نشینی تقاضا با احتیاط رفتار کرده و حجم خرید خود را کاهش داده‌اند. از سوی دیگر با توجه به کاهش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر جذابیت خرید افزایش یافته و همچنین خودنمایی ریز و درشت خریداران نیز پتانسیلی شکننده را برای افزایش‌ها پدید آورد تا جایی که برخی از واحدهای نوردی و بعضی از کانال‌های فروش به صورت‌های مختلف توانستند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.

 

با توجه به تمامی این موارد باید گفت که هنوز هم چهره بازار فولاد با ابهامات بسیاری رو به رو است زیرا از یک سو افزایش قیمت‌ها در هفته گذشته می‌تواند ادامه یافته و سطوح قیمتی جدیدی کشف شود و همچنین ممکن است با توجه به ضعف تقاضا، قیمت‌های پایین‌تری نیز تجربه شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران