بررسی بازار محصولات فولادی چین

رکورد جدید افزایش تولید چین در ماه می

رکورد جدید افزایش تولید چین در ماه می

تولید فولاد چین در 94 کارخانه فولاد سازی که با انجمن آهن و فولاد این کشور در ارتباط هستند در اواسط ماه می یعنی از 11 تا 20 می روزانه به 1 میلیون و 75 هزار تن رسید که نسبت به اوایل ماه می 2 درصد افزایش داشته است و یک رکورد جدید افزایش تولید از اواسط ژوئن سال گذشته می باشد .

 

به گزارش استیل پدیا، تولید فولاد چین در 94 کارخانه فولاد سازی که با انجمن آهن و فولاد این کشور در ارتباط هستند در اواسط ماه می یعنی از 11 تا 20 می روزانه به 1 میلیون و 75 هزار تن رسید که نسبت به اوایل ماه می 2 درصد افزایش داشته است و یک رکورد جدید افزایش تولید از اواسط ژوئن سال گذشته می باشد .

موجودی محصولات فولادی در کارخانه های مهم فولاد تا 20 می 13 میلیون و 98 هزار تن بوده که در مقایسه با 10 می 3 دهم درصد افزایش داشته است . موجودی محصولات فولادی در تاریخ 10 ماه می سال قبل 13 میلیون و 82 هزار تن بود و در 10 می سال جاری به 13 میلیون و 94 هزار تن رسیده است .   

انجمن آهن و فولاد چین تخمین زده که کل تولید کارخانه های عضو  و غیر عضو این انجمن در اواسط ماه می روزانه 2 میلیون و 35 هزار تن بوده که در مقایسه با تولید 10 روز اول ماه می 2 درصد افزایش داشته است .

افزایش تولید در نیمه ماه می بدلیل تقویت قیمت های فولاد بود که کارخانه ها را به راه اندازی مجدد کوره بلندها تشویق کرد درحالیکه در سال گذشته و اوایل سال 2016 بعلت شرایط ضعیف بازار این کوره ها متوقف بودند .  

یک تاجر از شانگهای که با Platts در ارتباط است گفت : در واقع من معتقدم که تولید فولاد تا ماه ژوئن همچنان صعودی باقی خواهد ماند و شروع بکار مجدد کوره بلندها تا ماه ژوئن برای رسیدن به ظرفیت تولید کامل ادامه خواهد داشت .

یک کارشناس بازار فولاد از شانگهای می گوید : فولادسازان سعی داشتند شرایط خود را متوازن کنند اما ضرر و زیان ها دیگر برای آنها قابل تحمل نبود و در حال حاضر انتظار کاهش چشمگیر تولید از سوی آنها بی فایده است .

منبعی نزدیک به یک کارخانه در شرق چین گفت : مطمئنم دیر یا زود کارخانه ها مجبور به کاهش تولید خواهند شد زیرا هیچ بهبود قابل توجهی در بخش صنعتی چین دیده نمی شود و برای افزایش اخیر تولید ، تقاضائی وجود ندارد .     

منبع : Platts SBB.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران