رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد

نگرانی از واردات محصولات فولادی پس از لغو تحریم

 نگرانی از واردات محصولات فولادی پس از لغو تحریم

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با اعلام اینکه در شرایط فعلی میزان تولید بیش از تقاضای بازار است، گفت: هم اکنون این نگرانی است که با لغو تحریم های بین المللی مرزها باز شده و بازار شاهد ورود کالاهای ساخته شده فولادی باشد. به نظر بنده تا پایان سال هم بازار آهن شاهد تغییرات قیمتی چندانی نخواهد شد.

 

محمد آزاد، با اشاره به اینکه در حال حاضر نتایج مذکرات تأثیری بر بازار آهن نگذاشته است، اظهار داشت: به نظر بنده تا پایان سال هم بازار آهن شاهد تغییرات قیمتی چندانی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه های عمرانی دولت در سال 94 تعیین شده و در کنار این موضوع بازار ساخت و ساز مسکن نیز راکد است، افزود: این عوامل باعث می شود تا رونق چشم گیری در بازار خرید و فروش آهن به وجود نیاید.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اضافه کرد: در 3 ماهه نخست امسال میزان صدور پروانه ساخت توسط شهرداری با 30 درصد کاهش روبه رو بوده است. حتی در 3 ماهه پایانی سال 93 هم صدور پروانه ساخت 35 درصد کاهش پیدا کرده بود.

آزاد با اعلام اینکه در شرایط فعلی میزان تولید بیش از تقاضای بازار است، گفت: هم اکنون این نگرانی است که با لغو تحریم های بین المللی مرزها باز شده و بازار شاهد ورود کالاهای ساخته شده فولادی باشد که این موضوض برای تولیدکنندگان داخلی ضربه سختی خواهد بود.

 

وی با اعلام اینکه دولت باید شرایط اقتصادی کشور را با لغو تحریم های بین المللی مدیریت کند، افزود: واحدهای فولادی کشور در سه ماهه نخست امسال حدود 1.5 میلیون تن صادارت محصولات فولادی داشته اند و حتی در صددند تا پایان سال این رقم را به 5 میلیون تن برسانند .

حال در این شرایط دولت باید با ممنوعیت ورود کالاهای وارداتی بی کیفیت و ارزان حمایت های خود را از تولیدکنندگان داخلی داشته باشد.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران