بهبود یا وخامت

ارزیابی بی اچ پی از بازار سنگ آهن

ارزیابی بی اچ پی از بازار سنگ آهن

رکودی که در قیمت سنگ آهن پدید آمد و بهای این ماده پیش نیاز صنعت فولاد را به زیر 50 دلار بر هر تن رساند، ممکن است شدید تر شود؛ تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن جهان همچنان به عرضه کم هزینه محصول خود ادامه می دهند و طبق پیش بینی بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton)، ارزش این ماده خام احتمالا باز هم کاهش خواهد یافت.

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته الن چرگوین (Alan Chirgwin)، معاون رئیس بخش بازاریابی سنگ آهن بی اچ پی، قیمت سنگ آهن در چند سال آینده به مرور کاهش خواهد یافت و سپس به ترازی می رسد که از نرخ 50 دلار بر تن، فاصله زیادی دارد.

 
شرکت واله در نظر دارد در سال 2019، حجمی بالغ بر 300 میلیون تن سنگ آهن را در چین به فروش برساند؛ در حالیکه برنامه ریزی این شرکت برای سال 2016، فروش 180 میلیون تن است.

 
سنگ آهن در ماه اکتبر، 12 درصد از بهای خود را از دست داد چراکه غول های تولید کننده سنگ آهن در جهان، همچون بی اچ پی، واله (Vale) و ریوتینتو (Rio Tinto)، در حال تولید روز افزون سنگ آهن کم هزینه هستند و از سوی دیگر مصرف در چین روبه کاهش است.

 
بخش فولاد چین در ماه گذشته، کاهش دیگری از خود نشان داد و انجمن آهن و فولاد این کشور، اعلام کرد تقاضا برای فولاد در چین، با سرعت بی سابقه ای در حال کمتر شدن است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان


بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران