بخشنامه وزارت صنعت

تعیین قیمت گندله و آهن اسفنجی

تعیین قیمت گندله و آهن اسفنجی

در روزهای اخیر و به دنبال اعلام خبر تعیین نرخ قیمت گندله و آهن اسفنجی از سوی وزارت صنعت و اعلام تناسب درصدی آن بر مبنای قیمت شمش تولیدی فولاد خوزستان، بازتاب های مختلفی در محافل صنعتی و تولیدی معدنی و فولادی رخ داد که در ادامه به آن میپردازیم.

 

بخشنامه شماره  ٨٧٤١٥/٦٠  مورخ ١١/٠٤/١٣٩٤ وزارت صنعت، معدن تجارت به موضوع  تعیین قیمت گندله و آهن اسفنجی پرداخته است که در ادامه شرح آن آمده است:

حمایت از فولادسازان بخش خصوصی در کنار حمایت از فولادسازان بزرگ و عمده از سیاست های جاری وزارت متبوع می باشد. در این راستا و برای متعادل نمودن قیمت تمام شده آهن اسفنجی در راستای قیمت های جهانی و توزیع عادلانه سود در چرخه فولاد و با توجه به گزارش نهایی موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر، قیمت فروش گندله آهن ٦٦ درصدی در سال جاری برای مصرف واحد های فولادی کشور ٢٠ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان تعیین می شود، لذا مقتضی است برابر قیمت اعلامی اقدام گردد. واحد های فولادی سهمیه بگیر نیز در صورت تولید آهن اسفنجی مازاد بر نیاز خود اجازه صادرات محصول تولیدی از این محل را نداشته و باید آن را به واحد های مصرف کننده داخلی و با قیمت ٤٧ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان برای آهن اسفنجی با متوسط ٩١ درصد متالیزاسیون عرضه نمایند. قیمت کنسانتره با توافق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حسب مورد تعیین می شود.

ضمنا سهمیه هر کدام از واحد های مصرف کننده کنسانتره، گندله  و آهن اسفنجی متعاقبا توسط معاونت امور معادن و صنایع معدنی اعلام خواهد شد و تا زمان ابلاغ، سهمیه های سال گذشته جاری است.

 

 

در روزهای اخیر نیز اخبار مرتبط با این تصمیم، از جمله نامه سهامداران سنگ آهنی ها به ریاست محترم جمهور و توقف نماد های گل گهر و چادرملو در بورس تا واکنش های مدیر عامل بورس و مدیر بازرگانی چادرملو در استیل پدیا منعکس شده است که لینک آنها در ادامه در اختیار قرار می گیرد.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران