پیاده سازی طرح جامع مالیاتی

در طرح جامع مالیاتی واحدهای کوچک و متوسط صنعتی را در نظر می‌گیریم

در طرح جامع مالیاتی واحدهای کوچک و متوسط صنعتی را در نظر می‌گیریم

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی، واحدهای کوچک و متوسط صنعتی را لحاظ می‌کنیم و برای واحدهای صنعتی صادرات محور ملاحظاتی را در نظر گرفته‌ایم.

 

به گزارش استیل پدیا، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی، واحدهای کوچک و متوسط صنعتی را لحاظ می‌کنیم و برای واحدهای صنعتی صادرات محور ملاحظاتی را در نظر گرفته‌ایم.

سیدکامل تقوی‌نژاد در همایش تبیین برنامه‌های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: امسال حدود 35 درصد از مجموع درآمدهای دولت (بودجه) باید از طریق مالیات تأمین شود و این سیاستی است که توسط دولت اتخاذ شده است.

به گفته تقوی‌نژاد، سهم درآمدهای مالیاتی کشور در تولید ناخالص داخلی (GDP) گسترش یافته و زیادتر شود که حداقل آن حدود 7 درصد است و در پایان برنامه باید به 11 درصد برسد.

وی تصریح کرد: ما با کسانی که اکنون در تور مالیاتی ما هستند و شناسایی شده‌ و دارای حساب و کتاب مشخص هستند هیچ فشار مضاعفی وارد نخواهیم کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: بحث ارزش افزوده یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که هم بحث استقرار صندوق‌های مکانیزه فروش را امسال در دستور کار داشتیم و هم اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که در کمیسیون اقتصاد دولت در حال بررسی است.

تقوی‌نژاد تصریح کرد: در طرح جامع مالیاتی به طور کلی صادرات از پرداخت معاف شده است؛ البته به خاطر اینکه جلوی خام‌فروشی گرفته شده و زنجیره تولید در کشور تکمیل شود و تنها 20 درصد مواد خام از پرداخت مالیات معاف هستند اما اگر فرآوری شده و به کالایی تبدیل شوند، تمامی آنها از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

وی با بیان اینکه درصورت سرمایه گذاری در شهرک صنعتی 7 سال از پرداخت مالیات معاف خواهند شد، افزود: این رقم در مناطق محروم به 10 سال و در شهرک‌های صنعتی منطقه محروم به 13 سال می‌رسد و در صورتی که پس از 13 سال سرمایه آنان به دو برابر سرمایه ثبتی نرسد، همچنان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اگر مناطق آزاد تجاری به سکوی صادرات تبدیل شود، نحوه رفتار ما با آنها نسبت به مناطقی که به طور صرف به واردات می‌پردازند، متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: این معافیت مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان به مدت 15 سال است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد: آن دسته از واحدهایی که ستاد تسهیل واحدهای تولیدی را به ما معرفی کنند نیز از تخفیفاتی برخوردار خواهند شد.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران