مشکل مازاد عرضه تولید فولاد

کاهش تولید فولاد یک وظیفه جهانی

کاهش تولید فولاد یک وظیفه جهانی

لیو ژنجیانگ دبیر کل انجمن آهن و فولاد چین در روز پنجشنبه در سنگاپور گفت : به غیر از چین نیاز است که بقیه کشورهای جهان هم برای کمک به مشکل مازاد عرضه تولید فولاد خود را کاهش دهند .

 

به گزارش استیل پدیا، لیو ژنجیانگ دبیر کل انجمن آهن و فولاد چین در روز پنجشنبه در سنگاپور گفت : به غیر از چین نیاز است که بقیه کشورهای جهان هم برای کمک به مشکل مازاد عرضه تولید فولاد خود را کاهش دهند .   

لیو خطاب به نمایندگان انجمن سنگ آهن در بورس سنگاپور تصریح کرد : مازاد عرضه فولاد موضوعی نیست که فقط چین با آن روبه رو باشد و دیگر کشورها هم با کاهش ظرفیت تولید خود باید در آن مشارکت داشته باشند .

ژنجیانگ گفت : مشکل مازاد عرضه ابتدا در کشورهای توسعه یافته آغاز شد نه در چین . این کشورها 20 تا 30 سال دستاوردهائی داشته اند و تجاربی بدست آورده اند اما تا تکمیل کار خود راه زیادی در پیش دارند . آنها نمی توانند کنار بمانند و منتظر فعالیت چین به تنهائی باشند .  

او مخالفت خود را با تولیدکنندگانی که از سیستم تجارت تولید داخلی حمایت می کنند ابراز داشت . او گفت : در طول چند سال گذشته تعداد تجارت  فولاد افزایش داشته و سیستم تجارت تولید داخلی هم اوضاع را  وخیم تر کرده است . این موضوع بشدت مانع رقابت سازنده در بازار جهانی فولاد است و اقتصاد جهانی را به خطر می اندازد .

اخیراً در تاریخ 17 می و در جدیدترین چالش بازار فولاد چین ،  آمریکا برای واردات ورق سرد چینی عوارض ضد دامپینگ 500 درصدی وضع کرد .  

براساس یافته های Platts قبلاً هم تعدادی از محصولات فولادی تخت و طویل ساخت چین توسط کشورهای اروپائی ، آمریکا ، برزیل ، استرالیا و کشورهای دیگری در آسیا شامل عوارض ضد دامپینگ شده است .  

برخی از فعالان بازار فولاد چین هم از نظرات لیو حمایت کرده اند ، به گفته آنها در حال حاضر حجم بالائی از صادرات فولاد چین با فولادسازان در کشورهای مقصد غیر رقابتی است و پائین تر از قیمت های آنها نیست  .    

در طول ژانویه تا آوریل صادرات فولاد چین رشد کمتری در حدود 7 درصد داشته و به 36 میلیون تن رسیده است در حالیکه کل رشد سالانه در سال 2015 در حدود 19 درصد بوده است .

 

منبع : Platts SBB

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران