اعلام برنده فراخوان جذب سرمایه‌گذاری

شهریور ماه برنده طرح معدن مهدی آباد معرفی می‌شود

شهریور ماه برنده طرح معدن مهدی آباد معرفی می‌شود

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد از اعلام برنده فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در این مجتمع تا شهریورماه خبر داد که هفت کنسرسیوم از کشورهای سوئیس، فنلاند، استرالیا، چین، روسیه و شرکت‌های معتبر داخلی در آن واجد شرایط شدند.

 

به گزارش استیل پدیا،  مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد از اعلام برنده فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در این مجتمع تا شهریورماه خبر داد که هفت کنسرسیوم از کشورهای سوئیس، فنلاند، استرالیا، چین، روسیه و شرکت‌های معتبر داخلی در آن واجد شرایط شدند. به گزارش «ایرنا» از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، امین صفری افزود: 13 شرکت معتبر داخلی و خارجی در فراخوان جذب سرمایه گذار اعلام شده در بهمن ماه گذشته برای ساخت کارخانه‌های فرآوری (با ظرفیت 800 هزار تن کنسانتره روی به همراه 80 هزار تن کنسانتره سرب- نقره و استخراج و باطله برداری) در معدن مهدی آباد، آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری اعلام کردند که هفت کنسرسیوم از کشورهای سوئیس، فنلاند، استرالیا، چین، روسیه و شرکت‌های معتبر داخلی واجد شرایط شدند.

به گفته این مقام مسوول، نتایج مرحله پیش ارزیابی به شرکت‌های ذکر شده اعلام و نامه دعوت به دریافت اسناد فراخوان جذب سرمایه‌گذاری برای آنها ارسال شده و شرکت‌های یاد شده، اسناد را دریافت کرده‌اند. این شرکت‌ها تا 31 خرداد ماه فرصت تکمیل اسناد و ارسال آن به ایمیدرو را دارند. مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد افزود: میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح، یک میلیارد دلار خواهد شد که با بهره‌برداری کارخانه‌ها، پنج هزار نفر (هزار نفر مستقیم و چهار هزار نفر غیرمستقیم) وارد چرخه اشتغال خواهند شد.

صفری درباره میزان عملکرد تولید این معدن گفت: 564 هزار و 405 تن باریت در 12 ماه سال گذشته در این معدن استخراج شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال 93 (321 هزار و 780 تن)، 75 درصد رشد نشان می‌دهد. وی یادآور شد: این ماده معدنی که در حفاری‌های نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای شرکت‌های داخلی و حوزه‌های نفتی خلیج فارس ارسال شده است. سرب و روی مهدی آباد، دومین معدن سرب و روی دنیا است که 154 میلیون تن ذخیره قابل استخراج دارد و با بهره برداری از طرح‌های یاد شده، مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد تا چهار سال آینده به قطب سرب و روی خاورمیانه تبدیل خواهد شد و گفته می‌شود ورود محصولات آن به بازار، روی قیمت سرب و روی دنیا تاثیر خواهد گذاشت. کانسار سرب و روی مهدی آباد در فاصله 115 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد واقع شده است.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران